Lejek konwersji, który przechodziłoby 100% użytkowników? Nie widziałem takiego. Wniosek? Zawsze jest pole do poprawy. Warto więc go mierzyć w Google Analytics.

Nie mierząc kolejnych kroków w lejku nie wiesz, gdzie uciekają potencjalni klienci. Warto zdiagnozować etapy, na których użytkownicy tracą zainteresowanie.

To pierwszy krok do ich poprawy i zwiększenia współczynnika konwersji.

Continue reading →

Atrybucja konwersji i modelowanie atrybucji to jeden z tych tematów, o którym niby każdy słyszał, ale tak do końca to nie wiadomo, o co w tym chodzi.

Wyświechtany już cytat Johna Wanamakera pasuje tutaj jak ulał:

Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.

John Wanamaker

Mogłoby się wydawać, że z dzisiejszą technologią znalezienie tej zmarnowanej połowy budżetu to pestka.

Rozczaruję Cię: jest równie trudno, jak przed erą Internetu. Dlaczego? Szczegółowo wyjaśnię to w tym artykule o atrybucji konwersji i jej modelowaniu.

Continue reading →

W implementacjach Google Analytics błędy zdarzają się często. Z niejednego źródła słyszałem już, że ponad 90% kont zawiera przynajmniej jeden poważny błąd. Moje doświadczenia są podobne.

Istnieje pewna grupa błędów w implementacji, która powoduje, że możesz stracić część, lub nawet wszystkie dane.

Na co powinieneś uważać i jak zabezpieczyć się przed negatywnymi skutkami?

Continue reading →

Interfejs Google Analytics na pierwszy rzut oka może być przytłaczający. Błądzenie po raportach i próba ich dostosowania do naszych potrzeb potrafią zająć zbyt dużo czasu.

Jestem zdania, że to nie analityka internetowa daje wartość biznesową, ale podejmowane na jej podstawie działania. Dlatego czas potrzebny na przygotowanie i analizę danych powinniśmy minimalizować.

Pomaga w tym znajomość kilku sprytnych funkcjonalności Google Analytics, które nie są szczególnie widoczne w interfejsie.

Continue reading →

Im więcej danych, tym mocniej na znaczeniu zyskuje analiza segmentów zaawansowanych w Google Analytics. W ogólnych statystykach często nie widać problematycznych obszarów.

Interesujące wnioski płyną najczęściej z danych dotyczących konkretnego kanału pozyskiwania ruchu czy ścieżki, jaką użytkownik przechodzi na stronie.

Na szczęście Analytics posiada wbudowaną funkcjonalność, dzięki której łatwo skonstruujesz segmenty oparte o przeróżne warunki.

Continue reading →