Kurs online Google Analytics 4


Praktyczny i kompleksowy kurs Google Analytics 4. Dzięki niemu płynnie przejdziesz do korzystania z narzędzia analitycznego nowej generacji.

Nie prześpij ważnych zmian w Google Analytics! 😴

Korzystasz z Google Analytics? To mam dwa ogłoszenia:

  1. 1 lipca 2023 roku obecna wersja Google Analytics (Universal, znany też jako GA3) przestanie zbierać nowe dane.
  2. 31 grudnia 2023 roku to ostatni dzień, w którym będziesz mieć dostęp do historycznych danych w Universal Analytics. Od 1 stycznia 2024 roku jedyną opcją pozostanie Google Analytics 4.

Ten kurs powinien Cię zainteresować, bo przesiadki na Google Analytics 4 nie unikniesz.

I jeśli chcesz tę drogę przejść samodzielnie, to muszę Cię zmartwić – będzie pełna frustracji. Wiem, bo testowałem na sobie. Więcej nie chcę.

Dlatego przygotowałem kurs, który poprowadzi Cię za rękę. Dzięki niemu w krótkim czasie opanujesz do perfekcji Google Analytics 4. Szybko, łatwo i bezboleśnie.

Dla kogo jest ten kurs? 🧑

Kurs jest skierowany do każdego, kto chce wykorzystywać dane do poprawiania wyników biznesowych w Internecie, w tym do:

  • Specjalistów ds. ecommerce
  • Specjalistów ds. marketingu
  • Analityków internetowych
  • Specjalistów UX
  • Właścicieli sklepów internetowych

Czego się nauczysz? 🎓

Z kursu dowiesz się między innymi jak:

Przeprowadzić migrację z Universal Analytics (GA3) do GA 4.
Opracować plan śledzenia – tak aby mierzyć i analizować to, co istotne.
Poradzić sobie w GA4 bez przydatnych funkcjonalności, które znasz z GA3.
Poprawnie zainstalować GA4 przez Google Tag Manager.
Konfigurować zdarzenia w GTM oraz w interfejsie GA4.
Przesyłać dane e-commerce do GA4 (zakup, dodanie do koszyka, wyświetlenia produktów, etc.)
Dopasować konfigurację GA4 do unikalnych potrzeb biznesowych dzięki wymiarom i metrykom niestandardowym.
Tworzyć przydatne raporty z wykorzystaniem sekcji Eksplorowanie.
Analizować dane z GA4 i wyciągać wnioski, które przekujesz w działania.
Podłączyć GA4 do BigQuery i pisać podstawowe zapytania do bazy danych.

Agenda kursu 📖

Finalna lista lekcji jeszcze nie jest znana, ale będzie ich łącznie około 100 (każda o długości średnio 3-5 minut).

Poniżej prezentuję wstępny plan zagadnień i podział na moduły. Struktura może się jeszcze nieznacznie zmienić pod kątem kolejności.

Mam też w zwyczaju poszerzanie materiału o lekcje, których nie przewidziałem wcześniej (więc prawdopodobnie otrzymasz więcej treści, niż myślisz).

Zobacz pełny plan 107 lekcji w kursie (format .PDF)

Moduł I: Podstawy GA4
„Let’s get practical!” – założysz usługę, zainstalujesz podstawowe kody śledzące przez Google Tag Manager, zintegrujesz GA4 z Google Ads i Search Console. Poznasz też standardowe raporty GA4.

Moduł II: Plan analityki
Zanim zaczniesz dalszą pracę z Google Analytics 4, musisz określić, jakie dane będą istotne z biznesowego punktu widzenia. Pokażę Ci też, jak zaplanować migrację z GA3 do GA4, tak aby przebiegła bez komplikacji.

Moduł III: Migracja z GA3 do GA4
Google Analytics 4 to całkowicie nowe narzędzie analityczne. Dowiesz się, czym różni się od GA3. Gdzie radzi sobie lepiej, a gdzie ma jeszcze braki. Których funkcjonalności brakuje oraz jak możesz je zastąpić (lub żyć bez nich).

Moduł IV: Konfiguracja zdarzeń GA4 przez GTM
GA4 zdarzeniami stoi. Nauczysz się dodawać zdarzenia przez Google Tag Manager, uruchamiać je w odpowiednim momencie oraz wzbogacać je dodatkowymi parametrami i metrykami.

Moduł V: GA4 dla e-commerce
E-commerce w GA4 to sporo nowości w porównaniu do GA3. Dowiesz się, co się zmieniło i jak skonfigurować śledzenie GA4 dla sklepów internetowych. Nauczę Cię korzystać z dataLayer.

Moduł VI: Dodatkowe ustawienia i Consent Mode
Poznasz meandry ustawień oraz zapoznasz się z trybem uzyskiwania zgody (consent mode).

Moduł VII: Eksplorowanie (niestandardowe raporty)
GA4 to ocean możliwości pod kątem tworzenia niestandardowych raportów. Pokażę Ci, jak wycisnąć maksa z sekcji Eksplorowanie.

Moduł VIII: Przydatne raporty i analizy na przykładach
Na przykładach nauczysz się budować wartościowe raporty i wyciągać z nich wnioski, które przełożysz na działania przynoszące lepsze wyniki biznesowe.

Moduł IX: Atrybucja w GA4
Google Analytics 4 oferuje w zakresie atrybucji o wiele więcej, niż Universal Analytics. Zrozumiesz jak działa atrybucja konwersji i jak ją wykorzystać w marketingu internetowym.

Moduł X: Wstęp do BigQuery
W tym zaawansowanym module nauczysz się wykorzystywać BigQuery do poszerzenia możliwości analitycznych i przyspieszenia raportów.

Dlaczego miałbyś się uczyć ode mnie? 🤔

To proste – możesz mi zaufać, bo jestem praktykiem.

⏱️ Od 8 lat zajmuję się analityką internetową.

🌎 Specjalizuję się w rozwiązaniach Google.

🔌 Przeprowadziłem 50+ wdrożeń Google Analytics.

💻 Pracowałem z GA na wszystkich popularnych platformach ecommerce, landing page’ach, Single-Page Apps, blogach i customowych aplikacjach.

📖 Od dnia premiery Google Analytics 4 testuję to narzędzie i zebrałem pokaźną bazę wiedzy, którą przekażę Ci w skondensowanej i zrozumiałej formie.

O autorze słów kilka 👋

Jeśli jeszcze się nie znamy, to pozwól, że przedstawię się liczbami.

📊. Od 2014 roku w branży analityki internetowej

📖 Prowadzę bloga o analityce (75 000 wizyt w 2021 roku)

✉️ Mój newsletter subskrybuje ponad 2 000 osób (open-rate ~40%)

📹 Nagrałem do tej pory 4 kursy online, z których skorzystało ponad 200 osób

🎓 Uczyłem analityki na studiach podyplomowych (Szkoła Główna Handlowa, Akademia Leona Koźmińskiego, UE Poznań, WSB Poznań)

A tu klienci, którzy mi zaufali:

Opinie kursantów 👍

Poniżej opinie o kursie Analityka E-commerce.

➡️  Diana Makowska – Specjalistka PPC / SEM
Potrzebowałam skonfigurować analitykę na platformie PrestaShop. Kurs Damiana wyjaśnia krok po kroku jak za pomocą GTM to zrobić. Każdy odcinek to skondensowana wiedza, bez „lania wody”. Damian pokazuje gdzie co klikać i jakie ma to skutki. Kurs godny polecenia.

➡️  Radosław Mentel – Analityk internetowy
W kursie Analityka E-commerce Damian zmieścił i usystematyzował wiedzę, którą zdobywałem latami. To praktyczny kurs z przykładami. Damian jest chyba najlepszy w upraszczaniu złożonych tematów. Jeśli chcesz zaoszczędzić naprawdę mnóstwo czasu, to ten kurs jest dla Ciebie!

➡️  Mariusz Szczerbal – Analityk internetowy
Kurs Damiana w całości spełnił moje oczekiwania. Rozpoczynamy od
podstawowych (ale bardzo ważnych) kwestii konfiguracyjnych, a kończymy
na zaawansowanych wdrożeniach za pomocą Google Tag Manager. Całość
okraszona świetnym i zwięzłym przekazem oraz tipami, których nie da się
znaleźć nigdzie indziej
.

Certyfikat 📔

Po ukończeniu kursów i zaliczeniu wszystkich quizów z wiedzy otrzymasz certyfikat w PDF, potwierdzający Twoje kompetencje w zakresie Google Analytics 4.

Zawartość pakietu i cena 🎁

Lekcje zaczną się pojawiać na platformie od 15.06.2022 r., a całość materiału pojawi się maksymalnie do 15.08.2022 r.

W pakiecie otrzymujesz:

7+ godzin materiałów wideo
100+ lekcji trwających zazwyczaj 3-5 minut – zawsze znajdziesz chwilę na naukę
Quiz sprawdzający wiedzę po każdym module
✅ Dostęp na 24 miesiące
Regularne aktualizacje kursu (wraz ze zmianami w GA4 będę dodawać nowe lekcje i aktualizować informacje, które tego wymagają)
Certyfikat ukończenia kursu (PDF)
Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku (gdzie odpowiadam na pytania kursantów)

Cena:
1230 zł brutto

Często zadawane pytania ➡️

Co jeśli kurs nie spełni moich oczekiwań?
W ciągu 30 dni od daty zakupu masz możliwość otrzymania zwrotu pieniędzy bez podawania żadnej przyczyny. Wystarczy, że dasz mi znać na adres poczta@damianrams.pl.

Na jak długo otrzymuję dostęp do kursu?
Na 24 miesiące. Po tym okresie konieczny jest ponowny zakup, aby móc korzystać z kursu.

Czy mogę zapłacić kartą?
Tak, istnieje taka możliwość. Wybierz PayPal jako opcję płatności, a będziesz mógł dokonać płatności kartą. W przypadku jakichkolwiek problemów z płatnością napisz do mnie na poczta@damianrams.pl.

Moja firma wymaga faktury proforma, aby wysłać przelew. Czy wystawiasz proformy?
Oczywiście! Prześlij na poczta@damianrams.pl informację o tym, jaki kurs chcesz nabyć oraz NIP firmy, a wystawię fakturę proforma.

Mam już Twój kurs Analityka E-commerce i/lub kurs Google Tag Manager. Po co mi kurs Google Analytics 4?
Kurs Analityka E-commerce opiera się o Universal Analytics, jest tam też jeden moduł o GA4. Kurs doczeka się niebawem aktualizacji o nowe lekcje związane z GA4, ale będą to wyłącznie kluczowe aspekty związane z GA4 w ecommerce.

W kursie Google Tag Manager w ramach przykładów konfigurujemy śledzenie Google Analytics 4, ale koncentrujemy się na GTM. Nie omawiam raportów GA4, interfejsu narzędzia oraz przykładów analizy danych i wyciągania z nich wniosków.

Kurs Google Analytics 4 to kompleksowe spojrzenie na nowe narzędzie od Google. Pokazuję w nim wszystko, co musisz wiedzieć o GA4 od samych podstaw po mało znane szczegóły. Jeśli chcesz dobrze opanować GA4 od podstaw, to ten kurs Ci się przyda.