Kurs online Google Analytics 4

Praktyczny i kompleksowy kurs Google Analytics 4. Dzięki niemu płynnie przejdziesz do korzystania z narzędzia analitycznego nowej generacji.
Nie prześpij ważnych zmian w Google Analytics! 😴
Korzystasz z Google Analytics? To mam dwa ogłoszenia:
- 1 lipca 2023 roku obecna wersja Google Analytics (Universal, znany też jako GA3) przestanie zbierać nowe dane.
- 31 grudnia 2023 roku to ostatni dzień, w którym będziesz mieć dostęp do historycznych danych w Universal Analytics. Od 1 stycznia 2024 roku jedyną opcją pozostanie Google Analytics 4.
Ten kurs powinien Cię zainteresować, bo przesiadki na Google Analytics 4 nie unikniesz.
I jeśli chcesz tę drogę przejść samodzielnie, to muszę Cię zmartwić – będzie pełna frustracji. Wiem, bo testowałem na sobie. Więcej nie chcę.
Dlatego przygotowałem kurs, który poprowadzi Cię za rękę. Dzięki niemu w krótkim czasie opanujesz do perfekcji Google Analytics 4. Szybko, łatwo i bezboleśnie.
Dla kogo jest ten kurs? 🧑
Kurs jest skierowany do każdego, kto chce wykorzystywać dane do poprawiania wyników biznesowych w Internecie, w tym do:
- Specjalistów ds. ecommerce
- Specjalistów ds. marketingu
- Analityków internetowych
- Specjalistów UX
- Właścicieli sklepów internetowych
Przykładowe lekcje 🎥
Nie jesteś pewny, czy styl przekazywania treści przypadnie Ci do gustu? Sprawdź dwie przykładowe lekcje z kursu ⬇️
Lekcja o wdrażaniu śledzenia ecommerce na systemie WooCommerce.
Lekcja o raporcie skuteczności produktu
Czego się nauczysz? 🎓
Z kursu dowiesz się między innymi jak:
✅ Przeprowadzić migrację z Universal Analytics (GA3) do GA 4.
✅ Opracować plan śledzenia – tak aby mierzyć i analizować to, co istotne.
✅ Poradzić sobie w GA4 bez przydatnych funkcjonalności, które znasz z GA3.
✅ Poprawnie zainstalować GA4 przez Google Tag Manager.
✅ Konfigurować zdarzenia w GTM oraz w interfejsie GA4.
✅ Przesyłać dane e-commerce do GA4 (zakup, dodanie do koszyka, wyświetlenia produktów, etc.)
✅ Dopasować konfigurację GA4 do unikalnych potrzeb biznesowych dzięki wymiarom i metrykom niestandardowym.
✅ Tworzyć przydatne raporty z wykorzystaniem sekcji Eksplorowanie.
✅ Analizować dane z GA4 i wyciągać wnioski, które przekujesz w działania.
✅ Podłączyć GA4 do BigQuery i pisać podstawowe zapytania do bazy danych.
Agenda kursu 📖
Finalna lista lekcji jeszcze nie jest znana, ale będzie ich łącznie około 100 (każda o długości średnio 3-5 minut).
Poniżej prezentuję wstępny plan zagadnień i podział na moduły. Struktura może się jeszcze nieznacznie zmienić pod kątem kolejności.
Mam też w zwyczaju poszerzanie materiału o lekcje, których nie przewidziałem wcześniej (więc prawdopodobnie otrzymasz więcej treści, niż myślisz).
Zobacz pełny plan 107 lekcji w kursie (format .PDF)
Moduł I: Podstawy GA4
„Let’s get practical!” – założysz usługę, zainstalujesz podstawowe kody śledzące przez Google Tag Manager, zintegrujesz GA4 z Google Ads i Search Console. Poznasz też standardowe raporty GA4.
Moduł II: Plan analityki
Zanim zaczniesz dalszą pracę z Google Analytics 4, musisz określić, jakie dane będą istotne z biznesowego punktu widzenia. Pokażę Ci też, jak zaplanować migrację z GA3 do GA4, tak aby przebiegła bez komplikacji.
Moduł III: Migracja z GA3 do GA4
Google Analytics 4 to całkowicie nowe narzędzie analityczne. Dowiesz się, czym różni się od GA3. Gdzie radzi sobie lepiej, a gdzie ma jeszcze braki. Których funkcjonalności brakuje oraz jak możesz je zastąpić (lub żyć bez nich).
Moduł IV: Konfiguracja zdarzeń GA4 przez GTM
GA4 zdarzeniami stoi. Nauczysz się dodawać zdarzenia przez Google Tag Manager, uruchamiać je w odpowiednim momencie oraz wzbogacać je dodatkowymi parametrami i metrykami.
Moduł V: GA4 dla e-commerce
E-commerce w GA4 to sporo nowości w porównaniu do GA3. Dowiesz się, co się zmieniło i jak skonfigurować śledzenie GA4 dla sklepów internetowych. Nauczę Cię korzystać z dataLayer.
Moduł VI: Dodatkowe ustawienia i Consent Mode
Poznasz meandry ustawień oraz zapoznasz się z trybem uzyskiwania zgody (consent mode).
Moduł VII: Eksplorowanie (niestandardowe raporty)
GA4 to ocean możliwości pod kątem tworzenia niestandardowych raportów. Pokażę Ci, jak wycisnąć maksa z sekcji Eksplorowanie.
Moduł VIII: Przydatne raporty i analizy na przykładach
Na przykładach nauczysz się budować wartościowe raporty i wyciągać z nich wnioski, które przełożysz na działania przynoszące lepsze wyniki biznesowe.
Moduł IX: Atrybucja w GA4
Google Analytics 4 oferuje w zakresie atrybucji o wiele więcej, niż Universal Analytics. Zrozumiesz jak działa atrybucja konwersji i jak ją wykorzystać w marketingu internetowym.
Moduł X: Wstęp do BigQuery
W tym zaawansowanym module nauczysz się wykorzystywać BigQuery do poszerzenia możliwości analitycznych i przyspieszenia raportów.
Dlaczego miałbyś się uczyć ode mnie? 🤔
To proste – możesz mi zaufać, bo jestem praktykiem.
⏱️ Od 8 lat zajmuję się analityką internetową.
🌎 Specjalizuję się w rozwiązaniach Google.
🔌 Przeprowadziłem 50+ wdrożeń Google Analytics.
💻 Pracowałem z GA na wszystkich popularnych platformach ecommerce, landing page’ach, Single-Page Apps, blogach i customowych aplikacjach.
📖 Od dnia premiery Google Analytics 4 testuję to narzędzie i zebrałem pokaźną bazę wiedzy, którą przekażę Ci w skondensowanej i zrozumiałej formie.
O autorze słów kilka 👋

Jeśli jeszcze się nie znamy, to pozwól, że przedstawię się liczbami.
📊. Od 2014 roku w branży analityki internetowej
📖 Prowadzę bloga o analityce (75 000 wizyt w 2021 roku)
✉️ Mój newsletter subskrybuje ponad 2 000 osób (open-rate ~40%)
📹 Nagrałem do tej pory 4 kursy online, z których skorzystało ponad 200 osób
🎓 Uczyłem analityki na studiach podyplomowych (Szkoła Główna Handlowa, Akademia Leona Koźmińskiego, UE Poznań, WSB Poznań)
A tu klienci, którzy mi zaufali:

Opinie kursantów 👍
Poniżej opinie o kursie Analityka E-commerce.
➡️ Diana Makowska – Specjalistka PPC / SEM
Potrzebowałam skonfigurować analitykę na platformie PrestaShop. Kurs Damiana wyjaśnia krok po kroku jak za pomocą GTM to zrobić. Każdy odcinek to . Damian pokazuje gdzie co klikać i jakie ma to skutki. Kurs godny polecenia.
➡️ Radosław Mentel – Analityk internetowy
W kursie Analityka E-commerce Damian zmieścił i usystematyzował wiedzę, którą zdobywałem latami. To praktyczny kurs z przykładami. . Jeśli chcesz zaoszczędzić naprawdę mnóstwo czasu, to ten kurs jest dla Ciebie!
➡️ Mariusz Szczerbal – Analityk internetowy
Kurs Damiana w całości spełnił moje oczekiwania. Rozpoczynamy od
podstawowych (ale bardzo ważnych) kwestii konfiguracyjnych, a kończymy
na zaawansowanych wdrożeniach za pomocą Google Tag Manager. Całość
okraszona świetnym i zwięzłym przekazem oraz tipami, których nie da się
znaleźć nigdzie indziej.
Certyfikat 📔
Po ukończeniu kursów i zaliczeniu wszystkich quizów z wiedzy otrzymasz certyfikat w PDF, potwierdzający Twoje kompetencje w zakresie Google Analytics 4.

Zawartość pakietu i cena 🎁
Wszystkie lekcje są już dostępne na platformie.
W pakiecie otrzymujesz:
✅ 7+ godzin materiałów wideo
✅ 100+ lekcji trwających zazwyczaj 3-5 minut – zawsze znajdziesz chwilę na naukę
✅ Quiz sprawdzający wiedzę po każdym module
✅ Dostęp na 24 miesiące
✅ Regularne aktualizacje kursu (wraz ze zmianami w GA4 będę dodawać nowe lekcje i aktualizować informacje, które tego wymagają)
✅ Certyfikat ukończenia kursu (PDF)
✅ Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku (gdzie odpowiadam na pytania kursantów)
Często zadawane pytania ➡️
Co jeśli kurs nie spełni moich oczekiwań?
W ciągu 30 dni od daty zakupu masz możliwość otrzymania zwrotu pieniędzy bez podawania żadnej przyczyny. Wystarczy, że dasz mi znać na adres poczta@damianrams.pl.
Na jak długo otrzymuję dostęp do kursu?
Na 24 miesiące. Po tym okresie konieczny jest ponowny zakup, aby móc korzystać z kursu.
Czy mogę zapłacić kartą?
Tak, istnieje taka możliwość. Wybierz PayPal jako opcję płatności, a będziesz mógł dokonać płatności kartą. W przypadku jakichkolwiek problemów z płatnością napisz do mnie na poczta@damianrams.pl.
Moja firma wymaga faktury proforma, aby wysłać przelew. Czy wystawiasz proformy?
Oczywiście! Prześlij na poczta@damianrams.pl informację o tym, jaki kurs chcesz nabyć oraz NIP firmy, a wystawię fakturę proforma.
Mam już Twój kurs Analityka E-commerce i/lub kurs Google Tag Manager. Po co mi kurs Google Analytics 4?
Kurs Analityka E-commerce opiera się o Universal Analytics, jest tam też jeden moduł o GA4. Kurs doczeka się niebawem aktualizacji o nowe lekcje związane z GA4, ale będą to wyłącznie kluczowe aspekty związane z GA4 w ecommerce.
W kursie Google Tag Manager w ramach przykładów konfigurujemy śledzenie Google Analytics 4, ale koncentrujemy się na GTM. Nie omawiam raportów GA4, interfejsu narzędzia oraz przykładów analizy danych i wyciągania z nich wniosków.
Kurs Google Analytics 4 to kompleksowe spojrzenie na nowe narzędzie od Google. Pokazuję w nim wszystko, co musisz wiedzieć o GA4 od samych podstaw po mało znane szczegóły. Jeśli chcesz dobrze opanować GA4 od podstaw, to ten kurs Ci się przyda.