Kurs online Google Analytics 4

1.07.2023 Universal Analytics przestanie zbierać dane. Przejdź płynnie na Google Analytics 4: od planu analityki, przez konfigurację, po budowę raportów i analizowanie danych.

Ten kurs to:
➡️ 120+ praktycznych lekcji wideo
➡️ 8 godzin materiałów
➡️ Dostęp na 24 miesiące
➡️ Certyfikat ukończenia w PDF
➡️ Dostęp do grupy wsparcia na FB

Nie prześpij ważnych zmian w Google Analytics 😴

Korzystasz z Google Analytics? To mam dwa ogłoszenia:

Ogłoszenie #1: 1 lipca 2023 roku obecna wersja Google Analytics (Universal, znany też jako GA3) przestanie zbierać nowe dane.

Ogłoszenie #2: 31 grudnia 2023 roku to ostatni dzień, w którym będziesz mieć dostęp do historycznych danych w Universal AnalyticsOd 1 stycznia 2024 roku jedyną opcją pozostanie Google Analytics 4.

Ten kurs powinien Cię zainteresować, bo przesiadki na Google Analytics 4 nie unikniesz.

I jeśli chcesz tę drogę przejść samodzielnie, to muszę Cię zmartwić – będzie pełna frustracji. Wiem, bo testowałem na sobie. Więcej nie chcę.

Dlatego przygotowałem kurs, który poprowadzi Cię za rękę. Dzięki niemu w krótkim czasie opanujesz do perfekcji Google Analytics 4. Szybko, łatwo i bezboleśnie.

Dla kogo jest ten kurs? 🧑

Z kursu dowiesz się:

  • Jak implementować Google Analytics 4
  • Gdzie sprawdzić dane o pozyskanym ruchu
  • Jak sprawdzić liczbę konwersji i współczynnik konwersji dla różnych kampanii
  • W jaki sposób zintegrować GA4 z Google Ads czy Google Search Console
  • Jak korzystać z importu danych kosztowych do GA4
  • Jak konfigurować grupy odbiorców dla remarketingu w Google Ads
  • W jaki sposób działa atrybucja konwersji w GA4 i jak z niej korzystać

Z kursu dowiesz się:

  • Jak zaimplementować śledzenie danych e-commerce w GA4
  • Jak wdrożyć GA4 na sklepie WooCommerce
  • W jaki sposób działa dataLayer i jak je wykorzystać
  • Jak stworzyć raporty lejka e-commerce czy skuteczności produktów

Z kursu dowiesz się:

  • Czym GA4 różni się od GA3
  • Jak dobrze zaplanować migrację / wdrożenie Google Analytics 4
  • Jakie zakresy metryk / wymiarów występują w GA4
  • Wszystkiego o konfiguracji zdarzeń, wymiarów i danych niestandardowych
  • Szczegółów na temat ustawień GA4 wpływających na dane
  • Jak działa Consent Mode i co oznacza dla jakości danych
  • W jaki sposób zintegrować GA4 z BigQuery i pisać proste zapytania w SQL
  • Jak wykorzystać sekcję Eksplorowanie do budowania przydatnych raportów

Czego się nauczysz? 🎓 Między innymi:

✅ Przeprowadzić migrację z Universal Analytics (GA3) do GA 4.
✅ Opracować plan śledzenia – tak aby mierzyć i analizować to, co istotne.
✅ Poradzić sobie w GA4 bez przydatnych funkcjonalności, które znasz z GA3.
✅ Poprawnie zainstalować GA4 przez Google Tag Manager.
✅ Konfigurować zdarzenia w GTM oraz w interfejsie GA4.
✅ Przesyłać dane e-commerce do GA4 (zakup, dodanie do koszyka, wyświetlenia produktów, etc.)
✅ Dopasować konfigurację GA4 do unikalnych potrzeb biznesowych dzięki wymiarom i metrykom niestandardowym.
✅ Tworzyć przydatne raporty z wykorzystaniem sekcji Eksplorowanie.
✅ Analizować dane z GA4 i wyciągać wnioski, które przekujesz w działania.
✅ Podłączyć GA4 do BigQuery i pisać podstawowe zapytania do bazy danych.

Agenda kursu 📖

Kurs składa się z 10 modułów. Przeprowadzi Cię od podstaw GA4 do zaawansowanych aspektów.

Założysz usługę, zainstalujesz podstawowe kody śledzące przez Google Tag Manager, zintegrujesz GA4 z Google Ads i Search Console. Poznasz też standardowe raporty GA4.

Zanim zaczniesz dalszą pracę z Google Analytics 4, musisz określić, jakie dane będą istotne z biznesowego punktu widzenia. Pokażę Ci też, jak zaplanować migrację z GA3 do GA4, tak aby przebiegła bez komplikacji.

Google Analytics 4 to całkowicie nowe narzędzie analityczne. Dowiesz się, czym różni się od GA3. Gdzie radzi sobie lepiej, a gdzie ma jeszcze braki. Których funkcjonalności brakuje oraz jak możesz je zastąpić (lub żyć bez nich).

GA4 zdarzeniami stoi. Nauczysz się dodawać zdarzenia przez Google Tag Manager, uruchamiać je w odpowiednim momencie oraz wzbogacać je dodatkowymi parametrami i metrykami.

E-commerce w GA4 to sporo nowości w porównaniu do GA3. Dowiesz się, co się zmieniło i jak skonfigurować śledzenie GA4 dla sklepów internetowych. Nauczę Cię korzystać z dataLayer.

Poznasz meandry ustawień oraz zapoznasz się z trybem uzyskiwania zgody (consent mode).

GA4 to ocean możliwości pod kątem tworzenia niestandardowych raportów. Pokażę Ci, jak wycisnąć maksa z sekcji Eksplorowanie.

Na przykładach nauczysz się budować wartościowe raporty i wyciągać z nich wnioski, które przełożysz na działania przynoszące lepsze wyniki biznesowe.

Google Analytics 4 oferuje w zakresie atrybucji o wiele więcej, niż Universal Analytics. Zrozumiesz jak działa atrybucja konwersji i jak ją wykorzystać w marketingu internetowym.

W tym zaawansowanym module nauczysz się wykorzystywać BigQuery do poszerzenia możliwości analitycznych i przyspieszenia raportów.

Dlaczego miałbyś się uczyć akurat ode mnie? 🤔

  • Od 8 lat zajmuję się analityką internetową.
  • Specjalizuję się w rozwiązaniach Google.
  • Przeprowadziłem 60+ wdrożeń Google Analytics.
  • Od premiery GA4 testuję to narzędzie i zebrałem pokaźną bazę wiedzy.
  • Prowadzę bloga o analityce (75000 wizyt w 2022 roku)
  • Mój newsletter subskrybuje ponad 2800 osób (open-rate ~40%)
  • Nagrałem 5 kursów online, z których skorzystało ponad 350 osób
  • Uczyłem analityki na studiach podyplomowych (SGH, ALK, UE Poznań)

Zawartość pakietu i cena 🎁

W pakiecie otrzymujesz:

✅ 8+ godzin materiałów wideo.
✅ 120+ lekcji trwających zazwyczaj 3-5 minut – zawsze znajdziesz chwilę na naukę.
✅ Quiz sprawdzający wiedzę po każdym module.
✅ Dostęp na 24 miesiące.
✅ Regularne aktualizacje kursu (wraz ze zmianami w GA4 będę dodawać nowe lekcje i aktualizować informacje, które tego wymagają)
✅ Certyfikat ukończenia kursu (PDF)
✅ Dostęp do zamkniętej grupy wsparcia na Facebooku.

Często zadawane pytania ➡️

W ciągu 30 dni od daty zakupu masz możliwość otrzymania zwrotu pieniędzy bez podawania żadnej przyczyny. Wystarczy, że dasz mi znać na adres poczta@damianrams.pl.

Na 24 miesiące. Po tym okresie konieczny jest ponowny zakup, aby móc korzystać z kursu.

Tak, istnieje taka możliwość. Wybierz PayPal jako opcję płatności, a będziesz mógł dokonać płatności kartą. W przypadku jakichkolwiek problemów z płatnością napisz do mnie na poczta@damianrams.pl.

Oczywiście! Prześlij na poczta@damianrams.pl informację o tym, jaki kurs chcesz nabyć oraz NIP firmy, a wystawię fakturę proforma.

Kurs Analityka E-commerce opiera się o Universal Analytics, jest tam też jeden moduł o GA4. Kurs doczeka się niebawem aktualizacji o nowe lekcje związane z GA4, ale będą to wyłącznie kluczowe aspekty związane z GA4 w ecommerce.

W kursie Google Tag Manager w ramach przykładów konfigurujemy śledzenie Google Analytics 4, ale koncentrujemy się na GTM. Nie omawiam raportów GA4, interfejsu narzędzia oraz przykładów analizy danych i wyciągania z nich wniosków.

Kurs Google Analytics 4 to kompleksowe spojrzenie na nowe narzędzie od Google. Pokazuję w nim wszystko, co musisz wiedzieć o GA4 od samych podstaw po mało znane szczegóły. Jeśli chcesz dobrze opanować GA4 od podstaw, to ten kurs Ci się przyda.