Kurs online Google Tag Manager

Naucz się samodzielnie wdrażać na stronie tagi śledzące: od Google Analytics, przez piksela Facebooka i konwersje Google Ads, aż po zaawansowane kody.

Ten kurs to:
➡️ 100+ praktycznych lekcji wideo
➡️ 7+ godzin materiałów
➡️ Dostęp na 12 miesięcy
➡️ Certyfikat ukończenia w PDF
➡️ Dostęp do grupy wsparcia na FB

Jak obecnie zarządzasz tagami? 🧰

Typowa historia, jaką spotykam, być może dotyczy też Ciebie.

1. Chcesz wdrożyć kody konwersji Google Ads, bo na ASAPie trzeba ruszyć z kampanią.
2. Zgłaszasz to do programistów.
3. Zadanie dostaje niski priorytet.
4. Czekasz. 🙂
5. Czekasz.. 😐
6. Czekasz… 😠
7. Programista dodaje kod.
8. Coś nie działa. 😒
9. Wysyłasz instrukcje do poprawek.
10. Czekasz. 😡
11. Programista wdraża.
12. Wreszcie działa!

Czas realizacji? Dwa tygodnie. Uwierz mi – da się szybciej.
I to bez angażowania programisty!

Problemy stron bez wdrożonego GTM 🚨

Strony internetowe bez wdrożonego Google Tag Manager borykają się z różnymi problemami. Przykłady?

  • Nikt do końca nie wie, jakie kody śledzące (i gdzie) zostały umieszczone.
  • Konwersje się nie zliczają, chociaż teoretycznie kod konwersji został kiedyś wrzucony przez programistę na stronę podziękowania (i wciąż tam jest).
  • Google Analytics mierzy tylko odsłony, przez co potencjał narzędzia pozostaje niewykorzystany.
  • Możliwości targetowania ankiet on-site są ograniczone tylko do reguł dotyczących adresu URL – bo kod narzędzia – wrzucony w sekcję head – uruchamia się na każdej podstronie.
  • Zarządzanie oddzielnymi usługami Google Analytics dla stron w różnych wersjach językowych to koszmar przez duże K.

Stań się osobą, która potrafi rozwiązać te bolączki! 🦸🏻

Dla kogo jest ten kurs? 🧑

Z kursu dowiesz się:

  • Jak implementować Google Analytics 4 za pośrednictwem GTM
  • Jak dodać GTM na stronę internetową
  • Jak śledzić zdarzenia (mikrokonwersje) w GA4
  • W jaki sposób dodać tagi śledzące konwersję Google Ads czy pixel Facebooka
  • Jak przesyłać dynamiczne dane do GA, Google Ads i Facebooka (np. wartość zamówienia)

Z kursu dowiesz się:

  • Jak wdrożyć rozbudowane śledzenie danych ecommerce w Google Analytics
  • Jak działa dataLayer
  • W jaki sposób wyspecyfikować dataLayer i komunikować się z deweloperami
  • Jak uniknąć popularnych błędów w śledzeniu ecommerce
  • Jak wysyłać dynamiczne dane (np. wartość transakcji) do systemów reklamowych (Google Ads, Facebook)

Z kursu dowiesz się:

  • Jak w praktyce wdrożyć Consent Mode w GTM
  • Jak pisać własne listenery zdarzeń w JavaScript
  • Jak wykorzystać ciasteczka, localStorage i sessionStorage w GTM
  • Jak śledzić iFrame w Google Analytics i innych systemach
  • W jaki sposób działa dataLayer i jak korzystać z warstwy danych

Czego się nauczysz? 🎓 Między innymi:

Zainstalować GTM na stronie
Skonfigurować śledzenie zdarzeń Universal Analytics i Google Analytics 4
Monitorować każdą interakcję ze stroną, jaka jest dla Ciebie istotna (kliknięcia, wideo, scrollowanie, formularze, przyciski, menu, etc.)
Dodać tagi konwersji Google Ads, piksel Facebooka, Snapchata czy LinkedIn
Specyfikować dataLayer i komunikować się z programistami
Mierzyć wysyłki formularzy kontaktowych
Poradzić sobie, gdy gotowe wtyczki do dataLayer nie dają rady
Korzystać z pełni możliwości, jakie dają tagi, zmienne i reguły w GTM
Optymalizować czas potrzebny na wdrożenie
Bezpiecznie pracować z GTM, aby niczego nie popsuć

Agenda kursu 📖

Kurs składa się z 8 modułów. Od podstaw do poziomu średnio-zaawansowanego. Lekcje mają zazwyczaj długość 3-5 minut. Konkret i praktyka – bez lania wody.

Jak osadzić kod GTM na stronie? Co to kontener, obszar roboczy, tag, wersja i tryb podglądu? Co można osiągnąć z GTM, czego zrobić się nie da, a gdzie można coś popsuć? Czyli szczypta teorii na dobry początek.

Na rozgrzewkę zrobimy kilka prostych przykładów, jak dodanie tagu odsłony Google Analytics czy piksela narzędzia do heatmap. Oswoisz się z tagami, regułami i zmiennymi, a także trybem podglądu i publikowaniem kontenera.

W tym module nauczysz się mierzyć najważniejsze interakcje na stronie, czyli makro i mikrokonwersje. Przejdziemy przez typowe przykłady, jak śledzenie formularzy kontaktowych, kliknięć w przyciski, odsłony kluczowych podstron czy dokonanie zakupu.

Oglądanie wideo, przewijanie strony, korzystanie z nawigacji, wyświetlenie kluczowych sekcji landing page’a – to tym zajmiemy się w module IV. W oparciu o praktyczne przykłady pokażę Ci, jak wykorzystać różne typy reguł czy zmiennych.

Dowiesz się, jak pracować z dataLayer. Przerobimy to zagadnienie z każdej strony, bo aby skutecznie pracować z Google Tag Manager, musisz znać warstwę danych na wylot.

Pokażę Ci, w jaki sposób poradzić sobie ze śledzeniem wymagającym dynamicznych danych (id zamówienia, przychód, etc.) na przykładzie Enhanced E-commerce oraz modułu E-commerce w Google Analytics 4.

Naucz się korzystać z ciasteczek, local storage czy customTask, aby budować zaawansowane mechanizmy analityczne w GTM. Poznasz GTM server-side oraz wdrażanie Consent Mode (tryb uzyskiwania zgody).

Jak zrobić więcej w krótszym czasie? Poznaj sposoby na przyspieszanie pracy z GTM przez wykorzystanie wtyczek, narzędzi, dostępnych w sieci zasobów i mało znanych opcji menedżera tagów.

Dlaczego miałbyś się uczyć akurat ode mnie? 🤔

  • Od 8 lat niemal codziennie korzystam z GTM.
  • Przeprowadziłem 50+ wdrożeń tego narzędzia.
  • Mam szerokie spojrzenie na wykorzystanie Google Tag Manager, które trudno zdobyć, pracując stale przy jednej stronie internetowej.
  • Poświęciłem tysiące godzin na szukanie rozwiązań, metodę „prób i błędów” oraz opracowywanie wydajniejszych metod pracy z GTMem.
  • Prowadzę bloga o analityce (75000 wizyt w 2022 roku)
  • Mój newsletter subskrybuje ponad 2800 osób (open-rate ~40%)
  • Nagrałem 5 kursów online, z których skorzystało ponad 350 osób
  • Uczyłem analityki na studiach podyplomowych (SGH, ALK, UE Poznań)

Zawartość pakietu i cena 🎁

W pakiecie otrzymujesz:

✅ 7+ godzin materiałów wideo.
✅ 100+ lekcji trwających zazwyczaj 3-5 minut – zawsze znajdziesz chwilę na naukę.
✅ Quiz sprawdzający wiedzę po każdym module.
✅ Dostęp na 12 miesięcy.
✅ Regularne aktualizacje kursu (wraz ze zmianami w GA4 będę dodawać nowe lekcje i aktualizować informacje, które tego wymagają)
✅ Certyfikat ukończenia kursu (PDF)
✅ Dostęp do zamkniętej grupy wsparcia na Facebooku.

Często zadawane pytania ➡️

W ciągu 30 dni od daty zakupu masz możliwość otrzymania zwrotu pieniędzy bez podawania żadnej przyczyny. Wystarczy, że dasz mi znać na adres poczta@damianrams.pl.

Na 12 miesięcy. Po tym okresie konieczny jest ponowny zakup, aby móc korzystać z kursu.

Tak, istnieje taka możliwość. Wybierz PayPal jako opcję płatności, a będziesz mógł dokonać płatności kartą. W przypadku jakichkolwiek problemów z płatnością napisz do mnie na poczta@damianrams.pl.

Oczywiście! Prześlij na poczta@damianrams.pl informację o tym, jaki kurs chcesz nabyć oraz NIP firmy, a wystawię fakturę proforma.