Kurs online Google Tag Manager


Naucz się samodzielnie wdrażać na stronie tagi śledzące: od Google Analytics, przez piksela Facebooka i konwersje Google Ads, aż po zaawansowane kody. Opanuj zaawansowane techniki w GTM.

Praktyczny kurs online o Google Tag Manager od podstaw do poziomu średnio-zaawansowanego.

Jak obecnie zarządzasz tagami? 🧰

Typowa historia, jaką spotykam, być może dotyczy też Ciebie.

  1. Chcesz wdrożyć kody konwersji Google Ads, bo na ASAPie trzeba ruszyć z kampanią.
  2. Zgłaszasz to do programistów.
  3. Zadanie dostaje niski priorytet.
  4. Czekasz. 🙂
  5. Czekasz.. 😐
  6. Czekasz… 😠
  7. Programista dodaje kod.
  8. Coś nie działa. 😒
  9. Wysyłasz instrukcje do poprawek.
  10. Czekasz. 😡
  11. Programista wdraża.
  12. Wreszcie działa!

Czas realizacji? Dwa tygodnie. Uwierz mi – da się szybciej, i to bez angażowania programisty!

Taki schemat to wierzchołek góry lodowej.

Strony internetowe bez wdrożonego Google Tag Manager borykają się też z innymi problemami. Przykłady?

  • Nikt do końca nie wie, jakie kody śledzące (i gdzie) zostały umieszczone.
  • Konwersje się nie zliczają, chociaż teoretycznie kod konwersji został kiedyś wrzucony przez programistę na stronę podziękowania (i wciąż tam jest).
  • Google Analytics mierzy tylko odsłony, przez co potencjał narzędzia pozostaje niewykorzystany.
  • Możliwości targetowania ankiet on-site są ograniczone tylko do reguł dotyczących adresu URL – bo kod narzędzia – wrzucony w sekcję head – uruchamia się na każdej podstronie.
  • Zarządzanie oddzielnymi usługami Google Analytics dla stron w różnych wersjach językowych to koszmar przez duże K.

Stań się osobą, która potrafi rozwiązać te bolączki! 🦸🏻

„Ale Google Tag Manager jest trudny, ja się go boję…” 😨

Też przechodziłem przez tę fazę. Bałem się czegokolwiek w GTM dotykać, żeby strona nie wybuchła.

Pamiętam jak dzisiaj pierwszy tag, który dodawałem pod czujnym okiem doświadczonego kolegi z pracy. Po fakcie byłem zszokowany, że to takie proste. Kolega był zszokowany, że się tego bałem.

Dzisiaj sam jestem tym kolegą. I chętnie pomogę Ci opanować GTMa – nawet jeśli na widok tego skrótu chcesz uciekać jak najdalej stąd.

Damy radę, bo… wszystko jest proste, gdy ktoś Ci to dobrze wytłumaczy.

„Po co mi właściwie ten cały Tag Manager?” 🙄

Narzędzia i systemy analityczne ewoluują, ale jedna rzecz pozostaje niezmienna – zawsze musisz zadbać o poprawne zbieranie danych. Bez tego nie powstanie żadna analiza, bo… nie będziesz mieć czego analizować.

Nie ma łatwiejszego i szybszego sposobu na wdrażanie narzędzi analitycznych i marketingowych, niż Google Tag Manager.

Trzy kluczowe zalety GTMa to:

  1. Szybkość. Nie czekasz dniami i nocami, aż programista doda kod śledzący na stronę. Robisz to samodzielnie. Nawet w kilka minut.
  2. Kontrola. Nie potrzebujesz tagu? Pauzujesz lub usuwasz dwoma kliknięciami. Chcesz ograniczyć zbieranie heatmap tylko do kart produktu? Proszę bardzo. Masz pełną kontrolę nad kodami różnych narzędzi.
  3. Bezpieczeństwo. Wrzuciłeś przez GTM kod, który coś popsuł na stronie? W kilka sekund przywrócisz poprzednią wersję kontenera i po krzyku. Nie wiesz, czy dodany tag poprawnie zadziała? Sprawdzisz go w trybie podglądu na Twoim urządzeniu przed publikacją „na produkcji”.

„Brzmi fajnie, ale ja nie jestem techniczna” 💻

Masz mnie. Nie będę kłamać. Znajomość HTML, CSS i JavaScript ułatwia pracę z GTM. Poszerza możliwości. Potrafi przyspieszyć wdrożenie lub „doszyć” śledzenie tam, gdzie GTM (z różnych powodów) wymięka.

Ale czekaj!

GTM w założeniu to pomoc dla osób nietechnicznych. No bo zobacz. Całe to „śledzenie” jest oparte o kody JavaScript. Potrafisz je pisać i dodawać na stronę? To i bez GTMa dasz radę (choć będzie to marnotrawienie czasu).

Ale gdy nie umiesz JavaScriptu? Wtedy GTM jest Twoim jedynym wyjściem. Ogrom spraw jesteś w stanie załatwić przez interfejs wizualny, nie dotykając kodu. Korzystasz z gotowych zmiennych, reguł czy szablonów tagów.

A wiesz, co jest najlepsze? Gdy już oswoisz się z Tag Managerem, to naturalnie może pojawić się u Ciebie zaciekawienie tematem HTML, CSS i JavaScript.

Nawet podstawowa znajomość tych obszarów to duży atut i ułatwienie dla każdego, kto pracuje „w internetach” jako marketer, ecommerce manager czy analityk danych.

GTM to świetny pierwszy krok w kierunku nabycia technicznych kompetencji, cenionych przez pracodawców i klientów.

Czego się nauczysz? 🎓

Po kursie będziesz umieć:

✅ Zainstalować GTM na stronie
✅ Skonfigurować śledzenie zdarzeń Universal Analytics i Google Analytics 4
✅ Monitorować każdą interakcję ze stroną, jaka jest dla Ciebie istotna (kliknięcia, wideo, scrollowanie, formularze, przyciski, menu, etc.)
✅ Dodać tagi konwersji Google Ads, piksel Facebooka, Snapchata czy LinkedIn
✅ Budować dataLayer i komunikować się z programistami
✅ Mierzyć wysyłki formularzy kontaktowych
✅ Poradzić sobie, gdy gotowe wtyczki do dataLayer nie dają rady
✅ Korzystać z pełni możliwości, jakie dają tagi, zmienne i reguły w GTM
✅ Optymalizować czas potrzebny na wdrożenie
✅ Bezpiecznie pracować z GTM, aby niczego nie popsuć

Zobacz pełną listę lekcji zawartych w kursie (PDF)

Dlaczego mam się uczyć akurat od Ciebie? 🤔

To proste – możesz mi zaufać, bo jestem praktykiem.

⏱️ Od 7 lat niemal codziennie korzystam z GTM.🛠️ Przeprowadziłem 40+ wdrożeń tego narzędzia.

🌎 Pracowałem z GTM na wszystkich popularnych platformach ecommerce, landing page’ach, Single-Page Apps, blogach i customowych aplikacjach.

🚁 Mam szerokie spojrzenie na wykorzystanie Google Tag Manager, które trudno zdobyć, pracując stale przy jednej stronie internetowej.

Poświęciłem tysiące godzin na szukanie rozwiązań, metodę „prób i błędów” oraz opracowywanie wydajniejszych metod pracy z GTMem.

Zebranie tych doświadczeń zajęło mi 7 lat. Ty możesz otrzymać dostęp do całej tej wiedzy, podanej na tacy w formie krótkich i praktycznych lekcji wideo.

O autorze słów kilka 👋

Jeśli jeszcze się nie znamy, to pozwól, że przedstawię się liczbami.

📊. Od 2014 roku w branży analityki internetowej

📖 Prowadzę bloga o analityce (75 000 wizyt w 2021 roku)

✉️ Mój newsletter subskrybuje prawie 2 000 osób (open-rate ~40%)

📹 Nagrałem do tej pory 3 kursy online (kurs o GTM to mój czwarty)

🎓 Uczyłem analityki na studiach podyplomowych (SGH, UE Poznań, WSB Poznań)

A tu klienci, którzy mi zaufali.

Opinie kursantów 👍

Poniżej opinie o kursie Analityka E-commerce.

➡️  Diana Makowska – Specjalistka PPC / SEM
Potrzebowałam skonfigurować analitykę na platformie PrestaShop. Kurs Damiana wyjaśnia krok po kroku jak za pomocą GTM to zrobić. Każdy odcinek to skondensowana wiedza, bez „lania wody”. Damian pokazuje gdzie co klikać i jakie ma to skutki. Kurs godny polecenia.

➡️  Radosław Mentel – Analityk internetowy
W kursie Analityka E-commerce Damian zmieścił i usystematyzował wiedzę, którą zdobywałem latami. To praktyczny kurs z przykładami. Damian jest chyba najlepszy w upraszczaniu złożonych tematów. Jeśli chcesz zaoszczędzić naprawdę mnóstwo czasu, to ten kurs jest dla Ciebie!

➡️  Mariusz Szczerbal – Analityk internetowy
Kurs Damiana w całości spełnił moje oczekiwania. Rozpoczynamy od
podstawowych (ale bardzo ważnych) kwestii konfiguracyjnych, a kończymy
na zaawansowanych wdrożeniach za pomocą Google Tag Manager. Całość
okraszona świetnym i zwięzłym przekazem oraz tipami, których nie da się
znaleźć nigdzie indziej
.

Certyfikat 📔

Po ukończeniu kursów i zaliczeniu wszystkich quizów z wiedzy otrzymasz certyfikat w PDF, potwierdzający Twoje kompetencje w zakresie Google Tag Manager.

Agenda kursu 📖

Agenda może się jeszcze nieznacznie zmienić. Pracuję nad kursem, więc finalna lista lekcji jeszcze nie jest znana, ale będzie ich łącznie około 60 (każda o długości średnio 5 minut). Konkret i praktyka – bez lania wody.

Zobacz pełną listę lekcji zawartych w kursie (PDF)

1️⃣. Moduł I: Podstawy Google Tag Managera
Jak osadzić kod GTM na stronie? Co to kontener, obszar roboczy, tag, wersja i tryb podglądu? Co można osiągnąć z GTM, czego zrobić się nie da, a gdzie można coś popsuć? Czyli szczypta teorii na dobry początek.

2️⃣. Moduł II: Pierwsze tagi, reguły i zmienne
Na rozgrzewkę zrobimy kilka prostych przykładów, jak dodanie tagu odsłony Google Analytics czy piksela narzędzia do heatmap. Oswoisz się z tagami, regułami i zmiennymi, a także trybem podglądu i publikowaniem kontenera.

3️⃣. Moduł III: Pomiar konwersji i śledzenie formularzy
W tym module nauczysz się mierzyć najważniejsze interakcje na stronie, czyli makro i mikrokonwersje. Przejdziemy przez typowe przykłady, jak śledzenie formularzy kontaktowych, kliknięć w przyciski, odsłony kluczowych podstron czy dokonanie zakupu.

4️⃣. Moduł IV: Śledzenie zaangażowania na stronie
Oglądanie wideo, przewijanie strony, korzystanie z nawigacji, wyświetlenie kluczowych sekcji landing page’a – to tym zajmiemy się w module IV. W oparciu o praktyczne przykłady pokażę Ci, jak wykorzystać różne typy reguł czy zmiennych.

5️⃣. Moduł V: dataLayer (warstwa danych)
Dowiesz się, jak pracować z dataLayer. Przerobimy to zagadnienie z każdej strony, bo aby skutecznie pracować z Google Tag Manager, musisz znać warstwę danych na wylot.

6️⃣. Moduł VI: Dane dynamiczne w e-commerce (i nie tylko)
Pokażę Ci, w jaki sposób poradzić sobie ze śledzeniem wymagającym dynamicznych danych (id zamówienia, przychód, etc.) na przykładzie Enhanced E-commerce oraz modułu E-commerce w Google Analytics 4.

7️⃣. Moduł VII: Zaawansowane techniki i opcje
Naucz się korzystać z ciasteczek, local storage czy customTask, aby budować zaawansowane mechanizmy analityczne w GTM. Poznasz GTM server-side oraz wdrażanie Consent Mode (tryb uzyskiwania zgody).

8️⃣. Moduł VIII: Optymalizacja pracy z GTM
Jak zrobić więcej w krótszym czasie? Poznaj sposoby na przyspieszanie pracy z GTM przez wykorzystanie wtyczek, narzędzi, dostępnych w sieci zasobów i mało znanych opcji menedżera tagów.

Zawartość pakietu i cena 🎁

W pakiecie otrzymujesz:

✅ ~7 godzin materiałów wideo
✅ Ponad 100 lekcji trwających po 3-5 minut – zawsze znajdziesz chwilę na naukę
Quiz sprawdzający wiedzę po każdym module
Zadania do wykonania samodzielnie w ramach ćwiczeń
✅ Dostęp na 12 miesięcy – dbam o Twoją motywację do szybkiego ukończenia kursu
✅ Darmowe aktualizacje kursu
Certyfikat ukończenia kursu (PDF)
Gotowe szablony rozwiązań dla GTM
30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy, jeśli kurs nie spełni Twoich oczekiwań
Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku (gdzie odpowiadam na pytania kursantów)

Cena: 861 zł brutto

Często zadawane pytania ➡️

Co jeśli kurs nie spełni moich oczekiwań?
W ciągu 30 dni od daty zakupu masz możliwość otrzymania zwrotu pieniędzy bez podawania żadnej przyczyny. Wystarczy, że dasz mi znać na adres poczta@damianrams.pl.

Na jak długo otrzymuję dostęp do kursu?
Na 12 miesięcy. Po tym okresie konieczny jest ponowny zakup, aby móc korzystać z kursu.

Dlaczego miałbyś sprzedawać swój cały know-how za kilkaset złotych? Brzmi podejrzanie…
Z prostej przyczyny – prowadzę działalność w modelu jednoosobowym. Nie zamierzam budować firmy usługowej. Dzielę się wszystkim, co wiem, bo na rynku brakuje specjalistów znających na wylot GTM, a ja sam mam tyle zapytań, że nie jestem w stanie ich obsłużyć. Samodzielnie wyszkolona konkurencja wręcz by mi się przydała, bo miałbym gdzie odsyłać potencjalnych klientów 🙂

Czy mogę zapłacić kartą?
Tak, istnieje taka możliwość. Wybierz PayPal jako opcję płatności, a będziesz mógł dokonać płatności kartą. W przypadku jakichkolwiek problemów z płatnością napisz do mnie na poczta@damianrams.pl.

Moja firma wymaga faktury proforma, aby wysłać przelew. Czy wystawiasz proformy?
Oczywiście! Prześlij na poczta@damianrams.pl informację o tym, jaki kurs chcesz nabyć oraz NIP firmy, a wystawię fakturę proforma.