Kurs online Google Data Studio


Praktyczny kurs online, który nauczy Cię korzystania z Google Data Studio od podstaw do poziomu średnio-zaawansowanego.

  • Buduj dashboardy
  • Oszczędzaj czas na raportowaniu
  • Wizualizuj dane, aby je skutecznie komunikować

Nikt nie chce oglądać szarych tabelek 😔

Danych jest coraz więcej. Sam Google Analytics oferuje kilkaset gotowych raportów, do tego Google Ads, Facebook, Search Console, baza danych…

Domyślny sposób prezentacji tych danych w narzędziach to przeładowane informacjami, szare, smutne tabele.

Do tego cyferki są rozrzucone po kilku platformach i kilkudziesięciu raportach.

To rodzi wyzwania:

  • Jak zautomatyzować raportowanie?
  • Na co zwrócić uwagę, a co zignorować?
  • Jak skrócić czas potrzebny na analizy?
  • W jaki sposób połączyć dane z różnych źródeł?
  • Jak uatrakcyjnić prezentację danych?

Bez tego korzystanie z danych kuleje… 😵

Cała praca i środki zainwestowane w konfigurację analityki idą na marne, jeśli nie potrafisz wyselekcjonować i umiejętnie przedstawić danych. 

Szczerze? Przez lata byłem zły, że dane leżą niewykorzystywane. Przecież tak się namęczyłem przy konfiguracji Google Analytics – dlaczego nikt tego nie docenia? Dlaczego inni nie widzą w moich analizach takiej wartości, jak ja?

Dopiero po kilku latach frustracji zrozumiałem, że wizualizacja danych to też moja odpowiedzialność. I brakujący klocek w analitycznej układance.

Częścią pracy analityka czy marketera jest przedstawienie danych w taki sposób, aby odbiorcy je zrozumieli, a następnie wykorzystali do podjęcia decyzji.

I tu na białym koniu wjeżdża Google Data Studio.🤩

Dasbhoardy i wizualizacje danych drastycznie zwiększają szansę na to, że Twój klient czy szef:

  1. W ogóle spojrzy na dane.
  2. Zrozumie, co chcesz mu pokazać.
  3. Podejmie decyzję w oparciu o dane (i będzie Ci za to wdzięczny).

Dlaczego warto umieć w Data Studio? 🤔

Chociaż uwielbiam wdrażać narzędzia analityczne, to prawda jest bolesna. Mało kogo interesuje to, co jest pod maską w Google Analytics czy Google Tag Manager. Nikogo nie obchodzi, jakie cudowne rozwiązanie zastosowałeś do śledzenia konwersji czy zdarzeń. 

To trochę jak ze sklepem internetowym – użytkownika końcowego obchodzi szybkość strony i wygodny interfejs, a nie back-endowe fajerwerki.

Dla klienta czy zarządu firmy liczy się efekt końcowy. Najlepiej piękne wykresy, które pokazują wzrost zysków czy wysoki ROAS z kampanii reklamowych. W formacie przyswajalnym w kilka minut przy porannej kawie ☕

Twoim zadaniem – jeśli jesteś marketerem, specjalistą SEM czy analitykiem – jest wyselekcjonować dane, dobrać odpowiedni sposób prezentacji i tak pokierować uwagą odbiorcy, aby był oczarowany tym, co prezentujesz.

Twoja transformacja, czyli co zmieni ten kurs? 🚀

Po przejściu mojego kursu online o Google Data Studio:

  • Nauczysz się automatyzować raportowanie – i dzięki temu oszczędzisz na tym kilka-kilkanaście godzin tygodniowo.
  • Połączysz dane z różnych źródeł (Google Analytics, Google Ads, Search Console, Facebook, etc.) w jednym raporcie – koniec żmudnego „klejenia exceli”.
  • Ułatwisz życie sobie, klientowi i innym w organizacji – wszystkie ważne dane są zebrane w jednym dashboardzie.
  • Dowiesz się, jak przedstawić dane, aby Twoje raporty były zrozumiałe i angażujące dla odbiorców.
  • Poznasz na wylot funkcjonalności Google Data Studio – nawet te nieoczywiste i na pierwszy rzut oka niewidoczne.
  • Zgłębisz zasady wizualizacji danych – nie wpadniesz w typowe pułapki związane z budowaniem dashboardów.
  • Nauczysz się odpowiednio dobierać metryki oraz sposób ich prezentacji do odbiorców i kontekstu.

To naprawdę przydatna umiejętność w biznesie i na rynku pracy.

Agenda kursu 🗒️

Ten kurs to nauka od podstaw – nawet jeśli nie miałeś styczności z Google Data Studio, poradzisz sobie bez problemu.

Moduł I: Twój pierwszy dashboard
W praktyce pokażę Ci jak od zera zbudować pierwszy dashboard. Poznasz przydatne typy wykresów, ich ustawienia oraz filtry.

Moduł II: Stylowanie dashboardu
Układ, kolory, przestrzeń – to wszystko ma znaczenie w odbiorze raportu. Dowiesz się, jak sprawić, żeby dashboard był atrakcyjny wizualnie.

Moduł III: Źródła danych
Jakie connectory wykorzystać, jak dodać własne metryki i wymiary do dashboardu, jak połączyć dane z różnych źródeł? Nauczysz się wszystkiego w tym module.

Moduł IV: Google Sheets jako źródło danych
Google Sheets to najbardziej elastyczne źródło danych dla Data Studio. Poświęcimy oddzielny moduł na omówienie tego, jak przygotowywać w nim dane przed wizualizacją w dashboardzie.

Moduł V: Zasady wizualizacji danych
Gdy poznasz już praktyczne aspekty, rozszerzymy je o przydatną teorię. Ułatwi Ci to budowanie własnych dasbhoardów z wykorzystaniem świeżo poznanych technik i opcji w Data Studio.

Moduł VI: Dodatkowe funkcjonalności Data Studio
Data Studio ma kilka smaczków usprawniających pracę. Poznasz je w tym module.

Dla kogo jest ten kurs 🙋‍♂️

Jeśli tylko częścią Twoich obowiązków jest raportowanie wyników działań, to ten kurs Ci się przyda.

Stworzyłem go przede wszystkim z myślą o osobach pracujących na takich stanowiskach, jak:

  • Specjalista PPC
  • Specjalista SEO
  • Marketing Manager
  • Analityk internetowy
  • E-commerce Manager

Ale dosłownie każdy, kto dotyka raportowania i danych, znajdzie w nim wartość.

Opinie o moich kursach ⭐

Google Data Studio to mój trzeci kurs online. Dwa poprzednie są wysoko oceniane przez uczestników. Pomimo bezterminowej gwarancji zwrotu pieniędzy, jeszcze nikt nie skorzystał z tej klauzuli.

Poniżej opinie uczestników kursu Analityka E-commerce.

➡️  Diana Makowska – Specjalistka PPC / SEM

Potrzebowałam skonfigurować analitykę na platformie PrestaShop. Kurs Damiana wyjaśnia krok po kroku jak za pomocą GTM to zrobić. Każdy odcinek to skondensowana wiedza, bez „lania wody”. Damian pokazuje gdzie co klikać i jakie ma to skutki. Kurs godny polecenia.

➡️  Radosław Mentel – Analityk internetowy

W kursie Analityka E-commerce Damian zmieścił i usystematyzował wiedzę, którą zdobywałem latami. To praktyczny kurs z przykładami. Damian jest chyba najlepszy w upraszczaniu złożonych tematów. Jeśli chcesz zaoszczędzić naprawdę mnóstwo czasu, to ten kurs jest dla Ciebie!

Dlaczego miałbyś się uczyć właśnie ode mnie? 🤝

Nazywam się Damian Rams. Analityką internetową i optymalizowaniem konwersji zajmuję się od 2014 roku. A dalej niech przemówią liczby.

  • Setki stworzonych wykresów w Data Studio
  • 40+ przeprowadzonych wdrożeń analityki
  • 7 lat w branży analityki internetowej
  • 6 000+ odwiedzin bloga miesięcznie
  • 1 650+ osób w newsletterze o analityce (open rate ~40%)
  • 100+ artykułów o analityce
  • Publikacje na zagranicznych blogach (Wishpond, Convert)
  • Wykładowca na studiach podyplomowych (SGH, UE Poznań, WSB Poznań)

Wybrani klienci: Kross S.A., FM Logistic, Rynek Pierwotny, GetHome, E-point S.A.

Co otrzymujesz? 🎁

Obecnie trwa przedsprzedaż – materiały dostępne na platformie kursowej od 15.11.2021.

  • 4.5 godziny praktycznych lekcji wideo
  • Ponad 60 lekcji trwających po 3-5 minut – zawsze znajdziesz chwilę na naukę
  • Darmowe aktualizacje kursu
  • Dostęp na rok
  • Certyfikat ukończenia kursu (PDF)
  • Gotowe szablony dashboardów
  • Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku (gdzie odpowiadam na pytania kursantów)

Cena: 600 zł + VAT (738 zł brutto)

🛡️ Gwarancja zwrotu pieniędzy – jeśli kurs nie spełni Twoich oczekiwań, dajesz mi znać i zwracam 100% środków bez zbędnych pytań.

✉️ Pytania, wątpliwości? Pisz na poczta@damianrams.pl