Konfiguracja Google Analytics
Wrzucenie kodu śledzącego GA na stronę to za mało. Dopiero dodatkowa konfiguracja Google Analytics pozwala zbierać najistotniejsze dane.
Bez niej Google Analytics nie wie:
❓ Co jest konwersją na stronie?
❓ Jakie mikrokonwersje są istotne dla biznesu?
❓ Jakie interakcje na stronie mierzyć?
❓ Czy wykluczać część ruchu z raportów? (np. spamowe domeny)
❓ Jak pogrupować URLe w typy strony, aby ułatwić analizę danych?
Bez tych danych nie jesteś w stanie analizować efektów kampanii reklamowych czy sprawdzić, na którym etapie lejka zakupowego tracisz potencjalnych klientów.
Dopasowana do potrzeb biznesu konfiguracja zamienia Google Analytics w potężne narzędzie.
Dzięki niej zobaczysz w raportach użyteczne dane zamiast niewiele znaczących, generycznych statystyk.
Korzyści z konfiguracji Google Analytics
Jakie są korzyści z odpowiedniej konfiguracji Google Analytics? Najprościej pokazać to na przykładach.
Poniżej zobaczysz kilka typowych usprawnień pod kątem jakości danych, które pojawią się na Twoim koncie po przeprowadzonym projekcie.
🚫 Przed: 5 różnych odsyłających domen Facebooka
✅ Po: Odesłania z Facebooka zgrupowane w jednym wierszu
🚫 Przed: Statystyki rozbite na setki adresów URL ze zbędnymi parametrami
✅ Po: “Czyste” URL, ułatwiające analizę danych
🚫 Przed: Brak danych o koszcie pozyskania ruchu
✅ Po: Dane kosztowe z każdej wiodącej platformy reklamowej
🚫 Przed: Brak zdarzeń śledzących interakcje ze stroną
✅ Po: Kompletne śledzenie zdarzeń

🚫 Przed: Brak grupowania treści (żmudna analiza lejka w e-commerce)
✅ Po: Przejrzysty podział na typy stron, kategorie produktów, marki etc.
🚫 Przed: Brak lub niepełne dane o sprzedaży e-commerce

✅ Po: Szczegółowe informacje o transkacjach, produktach i lejku konwersji w e-commerce
🚫 Przed: Dane zanieczyszczone ruchem spamowym
✅ Po: SPAM wyeliminowany z raportów
🚫 Przed: Brak śledzenia mikrokonwersji
✅ Po: Wszystkie istotne mikrokonwersje śledzone jako cele
To tylko część przemiany, jaką przejdzie Twoje konto Google Analytics.
Dalsze możliwości dzięki poprawnej konfiguracji GA
Kolekcjonowanie danych o zachowaniu użytkowników na stronie to fundament systemu raportowania oraz analiz pozwalających zoptymalizować działania marketingowe oraz UX serwisu.
Konfiguracja Google Analytics pozwoli Ci w dalszej kolejności:
✅ Zbudować dashboard z KPI, który ułatwi regularne raportowanie i śledzenie postępów
✅ Stworzyć niestandardowe raporty dopasowane do profilu działalności firmy
✅ Skonfigurować alerty, które poinformują Cię automatycznie o problemach z konwersją, ruchem czy zachowaniem użytkowników
✅ Znaleźć problemy z konwersją i poprawić UX
✅ Analizować skuteczność źródeł ruchu
✅ Poznać typowe ścieżki nawigacji w serwisie
✅ Zbadać zaangażowanie odwiedzających w treści (tekst, wideo, klikalne elementy)
Jak przebiega projekt konfiguracji Google Analytics?
Projekt wdrożenia Google Analytics jest podzielony na 8 etapów:
- Zebranie wymagań (telekonferencja)
- Opracowanie planu wdrożenia (i ewentualne poprawki)
- Wdrożenie Google Analytics
- Zebranie danych (7 dni)
- Zweryfikowanie poprawności konfiguracji (i ewentualne poprawki)
- Szkolenie dla zespołu
- Przekazanie dokumentacji
- Dodatkowe konsultacje dla zespołu (do 4 tygodni od przekazania dokumentacji)
Czas trwania projektu: 4 – 12 tygodni (w zależności od zakresu)
Ile kosztuje wdrożenie Google Analytics?
W pakiecie otrzymujesz:
✅ Precyzyjne kolekcjonowanie istotnych danych
✅ Bezpieczna konfiguracja Google Analytics
✅ Dokumentacja wdrożenia
✅ Wideo prezentujące najważniejsze funkcjonalności Twojej konfiguracji Google Analytics
✅ Dashboard z kluczowymi KPI
✅ 3-godzinne szkolenie dla Twojego zespołu
✅ 2h konsultacji
Potrzeby firm bywają diametralnie różne, dlatego każdorazowo dopasowuję zakres konfiguracji do indywidualnej sytuacji oraz budżetu klienta.
Cena wdrożenia jest ustalana indywidualnie w oparciu o wymagania biznesowe oraz wyniki audytu konta Google Analytics.
Widełki cenowe: 4 000 – 16 000 zł netto