🛠️ Wdrożenie Google Analytics 4

Pomogę Ci w płynnym przejściu na narzędzie analityczne nowej generacji. Oferuję kompleksowe wdrożenia Google Analytics 4 (włącznie z konfiguracją Google Tag Manager, budową dashboardów w Looker Studio i dedykowanym szkoleniem GA4).

Dlaczego Google Analytics 4?

Wiosną 2022 roku w branży online zawrzało. Powód? Google ogłosił dwie ważne daty:

  1. 1 lipca 2023 roku obecna wersja analyticsa, czyli Universal Analytics (Google Analytics 3) przestanie zbierać nowe dane.
  2. 31 grudnia 2023 roku to ostatni dzień, w którym będziesz mieć dostęp do historycznych danych w Universal Analytics. Od 1 stycznia 2024 roku jedyną opcją pozostanie Google Analytics 4.

W praktyce oznacza to, że przyszedł czas na przesiadkę na Google Analytics 4. I nie ma od tego ucieczki.

Proces wdrożenia GA4

Mój proces migracji na Google Analytics 4 składa się z 10 podstawowych kroków.

  1. Warsztat na start, podczas którego ustalimy, jakie są Twoje potrzeby biznesowe związane z danymi. Poznam lepiej Twoją firmę, co pomoże mi dopasować konfigurację Google Analytics 4.
  2. Plan pomiaru. Określimy najważniejsze KPI, metryki oraz wymiary. Zastanowimy się wspólnie nad docelowymi raportami i sposobem prezentacji danych.
  3. Plan wdrożenia. Przygotuję szczegółową listę wszystkich potrzebnych zdarzeń, metryk, wymiarów i ustawień Google Analytics 4.
  4. Dokumentacja dataLayer. W większości przypadków konieczne będzie wdrożenie przez programistów kodów dataLayer.push. Jeśli masz już na stronie dataLayer, to możliwe, że ten punkt będziemy mogli pominąć.
  5. Konfiguracja tagów w Google Tag Manager (wdrożenie tylko kontenera dla www lub www + server-side).
  6. Wdrożenie trybu uzyskiwania zgody (consent mode). Dodanie na stronę narzędzia do zarządzania zgodami i zintegrowanie go z Google Tag Manager.
  7. Konfiguracja ustawień w Google Analytics 4 (włącznie z podłączeniem Google Ads, Search Console i opcjonalnie narzędzia do importu danych kosztowych).
  8. Sprawdzenie poprawności zbierania danych po wdrożeniu i ewentualne poprawki.
  9. Raporty i dashboardy – konfiguracja w GA4 lub Looker Studio.
  10. Szkolenie dedykowane z Google Analytics 4 dla Twojego zespołu (~4h).

Wszystkie spotkania oraz szkolenia odbywają się zazwyczaj w formie online.

Co otrzymujesz w ramach pakietu

Podsumujmy, co będzie efektem procesu wdrożenia GA4, przez który wspólnie przejdziemy.

Spokój ducha – bo wdrożeniem zajmie się doświadczony specjalista.
Google Analytics 4 skonfigurowany wzorowo.
Analityka szyta na miarę dla potrzeb Twojej firmy.
Kompletna dokumentacja wdrożenia GA4 oraz dataLayer.
Raporty w interfejsie GA4 lub w Looker Studio.
Integracja z trybem uzyskiwania zgody (Consent Mode) – zbierasz dane zgodnie z RODO i nie narażasz się na potencjalne kary za naruszanie prywatności użytkowników.
Dedykowane szkolenie dla Twojego zespołu.

Co obejmuje konfiguracja Google Analytics 4

Sekcja powyżej to lista tak zwanych „deliverables” dla całej usługi. Poniżej znajdziesz informacje szczegółowe o konfiguracji GA4, która jest częścią pakietu.

Zaproponuję dopasowany do Twoich potrzeb zakres wdrożenia GA4, który może (ale nie musi) obejmować:

  • Założenie usługi GA4 i konfiguracja jej ustawień.
  • Wdrożenie podstawowego tagu konfiguracji GA4 przez Google Tag Manager.
  • Instalację zdarzeń mierzących szczegółowo zachowanie użytkowników na stronie.
  • Dodanie wymiarów niestandardowych, dzięki którym spojrzysz na zdarzenia i konwersje w kontekście informacji właściwych dla Twojego biznesu.
  • Dodanie metryk niestandardowych, ułatwiających analizę danych.
  • Wdrożenie trybu uzyskiwania zgody (consent mode).
  • Połączenie GA4 z BigQuery (eksport danych GA4 do bazy danych w Google Cloud Platform).
  • Konfigurację Google Tag Manager dla serwera (opcjonalnie).

Czegoś brakuje na liście? Spokojnie, możemy to dodać do zakresu. Wystarczy, że dasz mi znać w formularzu indywidualnej wyceny.

Ile to kosztuje i trwa?

Pełne wdrożenie Google Analytics 4 trwa około 4-8 tygodni. Czas ten może ulec zmianie w zależności od zakresu projektu oraz tempa prac związanych z wdrożeniem dataLayer.

Co ma wpływ na czas trwania projektu i jego koszt?

  • Poziom szczegółowości śledzenia , czyli liczba zdarzeń, wymiarów i metryk, a także struktura serwisu internetowego (przykładowo wiele domen i wersji językowych = wyższy koszt).
  • Obecny stan analityki. Być może klocki są już poukładane – czyli masz określone KPI, gotowe dashboardy i szczegółowe dataLayer na stronie. Wtedy spada koszt projektu i czas realizacji, ponieważ mamy do wykonania mniej pracy.
  • Czas oczekiwania na wdrożenie dataLayer przez programistów.
  • Liczba i poziom skomplikowania raportów oraz dashboardów wymagających wdrożenia. Jest to mocno indywidualna kwestia, wyceniana jako oddzielny, opcjonalny moduł w zakresie. Jego brak przyspiesza realizację projektu.
  • Dodatkowe elementy w zakresie – takie jak wdrożenie consent mode, kontenera GTM dla serwera czy eksport danych historycznych do BigQuery.

Uzyskaj indywidualną wycenę

Jesteś zainteresowany wdrożeniem Google Analytics 4 w swojej firmie?

Wypełnij formularz – zajmie Ci to kilka minut.

Im więcej informacji prześlesz, tym trafniej oszacuję wstępny koszt i czas trwania projektu. A Ty dowiesz się, czy oferta spełnia Twoje wymagania.