Konfiguracja Google Analytics


Wrzucenie kodu śledzącego GA na stronę to za mało. Dopiero dodatkowa konfiguracja Google Analytics pozwala zbierać najistotniejsze dane.

Bez niej Google Analytics nie wie:

❓ Co jest konwersją na stronie?

❓ Jakie mikrokonwersje są istotne dla biznesu?

❓ Jakie interakcje na stronie mierzyć?

❓ Czy wykluczać część ruchu z raportów? (np. spamowe domeny)

❓ Jak pogrupować URLe w typy strony, aby ułatwić analizę danych?

Bez tych danych nie jesteś w stanie analizować efektów kampanii reklamowych czy sprawdzić, na którym etapie lejka zakupowego tracisz potencjalnych klientów.

Dopasowana do potrzeb biznesu konfiguracja zamienia Google Analytics w potężne narzędzie.

Dzięki niej zobaczysz w raportach użyteczne dane zamiast niewiele znaczących, generycznych statystyk.

Korzyści z konfiguracji Google Analytics

Jakie są korzyści z odpowiedniej konfiguracji Google Analytics? Najprościej pokazać to na przykładach.

Poniżej zobaczysz kilka typowych usprawnień pod kątem jakości danych, które pojawią się na Twoim koncie po przeprowadzonym projekcie.

🚫 Przed: 5 różnych odsyłających domen Facebooka

Po: Odesłania z Facebooka zgrupowane w jednym wierszu

🚫 Przed: Statystyki rozbite na setki adresów URL ze zbędnymi parametrami

Po: “Czyste” URL, ułatwiające analizę danych

🚫 Przed: Brak danych o koszcie pozyskania ruchu

Po: Dane kosztowe z każdej wiodącej platformy reklamowej

🚫 Przed: Brak zdarzeń śledzących interakcje ze stroną

Po: Kompletne śledzenie zdarzeń

🚫 Przed: Brak grupowania treści (żmudna analiza lejka w e-commerce)

Po: Przejrzysty podział na typy stron, kategorie produktów, marki etc.

🚫 Przed: Brak lub niepełne dane o sprzedaży e-commerce

Po: Szczegółowe informacje o transkacjach, produktach i lejku konwersji w e-commerce

🚫 Przed: Dane zanieczyszczone ruchem spamowym

Po: SPAM wyeliminowany z raportów

🚫 Przed: Brak śledzenia mikrokonwersji

Po: Wszystkie istotne mikrokonwersje śledzone jako cele

To tylko część przemiany, jaką przejdzie Twoje konto Google Analytics. 

Dalsze możliwości dzięki poprawnej konfiguracji GA

Kolekcjonowanie danych o zachowaniu użytkowników na stronie to fundament systemu raportowania oraz analiz pozwalających zoptymalizować działania marketingowe oraz UX serwisu.

Konfiguracja Google Analytics pozwoli Ci w dalszej kolejności:

✅ Zbudować dashboard z KPI, który ułatwi regularne raportowanie i śledzenie postępów

✅ Stworzyć niestandardowe raporty dopasowane do profilu działalności firmy

✅ Skonfigurować alerty, które poinformują Cię automatycznie o problemach z konwersją, ruchem czy zachowaniem użytkowników

✅ Znaleźć problemy z konwersją i poprawić UX

✅ Analizować skuteczność źródeł ruchu

✅ Poznać typowe ścieżki nawigacji w serwisie

✅ Zbadać zaangażowanie odwiedzających w treści (tekst, wideo, klikalne elementy)

Jak przebiega projekt konfiguracji Google Analytics?

Projekt wdrożenia Google Analytics jest podzielony na 8 etapów:

  1. Zebranie wymagań (telekonferencja)
  2. Opracowanie planu wdrożenia (i ewentualne poprawki)
  3. Wdrożenie Google Analytics
  4. Zebranie danych (7 dni)
  5. Zweryfikowanie poprawności konfiguracji (i ewentualne poprawki)
  6. Szkolenie dla zespołu
  7. Przekazanie dokumentacji
  8. Dodatkowe konsultacje dla zespołu (do 4 tygodni od przekazania dokumentacji)

Czas trwania projektu: 4 – 12 tygodni (w zależności od zakresu)

Ile kosztuje wdrożenie Google Analytics?

W pakiecie otrzymujesz:

✅ Precyzyjne kolekcjonowanie istotnych danych

✅ Bezpieczna konfiguracja Google Analytics

✅ Dokumentacja wdrożenia

Wideo prezentujące najważniejsze funkcjonalności Twojej konfiguracji Google Analytics

✅ Dashboard z kluczowymi KPI

✅ 3-godzinne szkolenie dla Twojego zespołu

✅ 2h konsultacji

Potrzeby firm bywają diametralnie różne, dlatego każdorazowo dopasowuję zakres konfiguracji do indywidualnej sytuacji oraz budżetu klienta.

Cena wdrożenia jest ustalana indywidualnie w oparciu o wymagania biznesowe oraz wyniki audytu konta Google Analytics.

Widełki cenowe: 4 000 – 16 000 zł netto

Zamów konfigurację Google Analytics

* pole wymagane