3 sposoby na mierzenie lejka konwersji w Google Analytics

Ścieżka konwersji to kluczowa część strony internetowej. Ale nie widziałem jeszcze lejka, który przechodziłoby 100% użytkowników. Wniosek? Zawsze jest pole do poprawy!

Nie mierząc kolejnych kroków w lejku nie wiesz, gdzie uciekają potencjalni klienci. Warto zdiagnozować etapy, na których użytkownicy tracą zainteresowanie.

To pierwszy krok do ich poprawy i zwiększenia współczynnika konwersji.

Read more

Atrybucja konwersji i modelowanie atrybucji – kompletny poradnik

Atrybucja konwersji i modelowanie atrybucji to jeden z tych tematów, o którym niby każdy słyszał, ale tak do końca to nie wiadomo, o co w tym chodzi.

Wyświechtany już cytat Johna Wanamakera pasuje tutaj jak ulał:

Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.

John Wanamaker

Mogłoby się wydawać, że z dzisiejszą technologią znalezienie tej zmarnowanej połowy budżetu to pestka.

Rozczaruję Cię: jest równie trudno, jak przed erą Internetu. Dlaczego? Szczegółowo wyjaśnię to w tym artykule o atrybucji konwersji i jej modelowaniu.

Read more

Jak zabezpieczyć dane w Google Analytics?

W implementacjach Google Analytics błędy zdarzają się często. Z niejednego źródła słyszałem już, że ponad 90% kont zawiera przynajmniej jeden poważny błąd. Moje doświadczenia są podobne.

Istnieje pewna grupa błędów w implementacji, która powoduje, że możesz stracić część, lub nawet wszystkie dane.

Na co powinieneś uważać i jak zabezpieczyć się przed negatywnymi skutkami?

Read more