Termin UI Design zwykle jest wymieniany jednym tchem razem z UX. Internet coraz mocniej zaznacza swoją obecność w różnych obszarach naszego życia (jak zakupy, rozrywka czy edukacja), stąd też powstaje coraz więcej cyfrowych interfejsów. Dbają o nie osoby pracujące jako UI Designer.

O co chodzi w UI Design, dlaczego jest on ważny, co obejmuje i jakie narzędzia oraz kompetencje są potrzebne do projektowania interfejsów?

Continue reading →

UX, czyli User Experience – termin nieco enigmatyczny, ale tak naprawdę każdy z nas spotyka się z nim na co dzień, korzystając z produktów, usług, stron internetowych i aplikacji mobilnych.

W tym artykule szczegółowo opisuję czym jest UX, jakie korzyści niesie dla biznesu, jak wpływa na konwersję i gdzie można się go nauczyć.

Continue reading →

Po co korzystać z Google Data Studio, skoro mamy Google Analytics? Świetnie ujął to Mateusz Muryjas w dyskusji na grupie Skuteczna strona WWW:

GDS to narzędzie dla klienta, w odróżnieniu od GA, do którego nikt z C-level nie będzie zaglądał.

Wizualizacja danych pozwala w angażujący sposób opowiedzieć historię, która kryje się w enigmatycznych, szarych tabelach. Do tego dochodzi oszczędność czasu i automatyzacja raportowania. I to wszystko w darmowym narzędziu. Tak – powinieneś znać Google Data Studio.

Continue reading →

Konwersja to ogólnie rzecz biorąc przekształcenie lub zmiana postaci czegoś. Tym czymś może być niemal wszystko, ale w tym artykule skupimy się na konwersji w marketingu internetowym i sprzedaży.

Dowiesz się, czym jest konwersja,  jak ją mierzyć, czym jest wskaźnik konwersji i optymalizacja konwersji.

Continue reading →

Google Analytics na WordPress możesz wdrożyć na wiele sposobów. Na rynku dostępne są dziesiątki wtyczek. Możesz też wdrożyć Google Tag Manager w WordPressie. Na co się zdecydować, żeby instalacja analityki była poprawna, bezpieczna i stabilna? Dowiesz się z tego poradnika.

Continue reading →

Google Tag Manager to najlepszy przyjaciel marketera, analityka czy właściciela sklepu internetowego. Pozwala dodać na stronę potrzebne tagi i skrypty z pominięciem programisty, co oszczędza sporo czasu i przyspiesza działanie.

Aż trudno uwierzyć, że to narzędzie jest darmowe. Jeśli jeszcze nie korzystasz z GTM, to najwyższa pora to zmienić.

Continue reading →

Lejek konwersji, który przechodziłoby 100% użytkowników? Nie widziałem takiego. Wniosek? Zawsze jest pole do poprawy. Warto więc go mierzyć w Google Analytics.

Nie mierząc kolejnych kroków w lejku nie wiesz, gdzie uciekają potencjalni klienci. Warto zdiagnozować etapy, na których użytkownicy tracą zainteresowanie.

To pierwszy krok do ich poprawy i zwiększenia współczynnika konwersji.

Continue reading →