Atrybucja konwersji i modelowanie atrybucji – kompletny poradnik

Atrybucja konwersji i modelowanie atrybucji to jeden z tych tematów, o którym niby każdy słyszał, ale tak do końca to nie wiadomo, o co w tym chodzi.

Wyświechtany już cytat Johna Wanamakera pasuje tutaj jak ulał:

Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.

John Wanamaker

Mogłoby się wydawać, że z dzisiejszą technologią znalezienie tej zmarnowanej połowy budżetu to pestka.

Rozczaruję Cię: jest równie trudno, jak przed erą Internetu. Dlaczego? Szczegółowo wyjaśnię to w tym artykule o atrybucji konwersji i jej modelowaniu.

Read more

Jak zabezpieczyć dane w Google Analytics?

W implementacjach Google Analytics błędy zdarzają się często. Z niejednego źródła słyszałem już, że ponad 90% kont zawiera przynajmniej jeden poważny błąd. Moje doświadczenia są podobne.

Istnieje pewna grupa błędów w implementacji, która powoduje, że możesz stracić część, lub nawet wszystkie dane.

Na co powinieneś uważać i jak zabezpieczyć się przed negatywnymi skutkami?

Read more

5 przydatnych elementów interfejsu w Google Analytics, których możesz nie znać

Interfejs Google Analytics na pierwszy rzut oka może być przytłaczający. Błądzenie po raportach i próba ich dostosowania do naszych potrzeb potrafią zająć zbyt dużo czasu.

Jestem zdania, że to nie analityka daje wartość biznesową, ale podejmowane na jej podstawie działania. Dlatego czas potrzebny na przygotowanie i analizę danych powinniśmy minimalizować.

Pomaga w tym znajomość kilku sprytnych funkcjonalności Google Analytics, które nie są szczególnie widoczne w interfejsie.

Read more

Segmenty zaawansowane w Google Analytics

segmenty w google analytics

Im więcej danych, tym mocniej na znaczeniu zyskuje analiza segmentów zaawansowanych w Google Analytics. W ogólnych statystykach często nie widać problematycznych obszarów.

Interesujące wnioski płyną najczęściej z danych dotyczących konkretnego kanału pozyskiwania ruchu czy ścieżki, jaką użytkownik przechodzi na stronie.

Na szczęście Analytics posiada wbudowaną funkcjonalność, dzięki której łatwo skonstruujesz segmenty oparte o przeróżne warunki.

Read more

5 tricków dla analityka w Arkuszach Google

Trudno mi sobie wyobrazić pracę analityka bez Arkuszy Google. Plastyczność tego narzędzia i liczba dostępnych formuł sprawiają, że bywa nieocenione.

Google Sheets posiada też wiele interesujących dodatków, takich jak Supermetrics czy wtyczka API Google Analytics. Dlatego dobra znajomość arkuszy jest analitykowi potrzebna.

Na przestrzeni lat zgromadziłem kilka interesujących tricków, które pomogą Ci usprawnić analizę danych (i nie tylko) w Arkuszach Google.

Read more

Jak śledzić zdarzenia w Google Analytics przez Google Tag Manger

Śledzenie zdarzeń w Google Analytics otwiera oczy na to, jak użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną. Najprościej można je wdrożyć korzystając z Google Tag Manager.

Dzięki zdarzeniom możesz niemal dowolnie śledzić interakcje użytkowników z witryną. W GTM ustawienie wielu standardowych zdarzeń jest proste, bo możesz korzystać z gotowych reguł.

Przykłady? Zmierzysz:

  • Odtwarzanie video
  • Kliknięcia w linki, CTA, linki poza Twoją stronę
  • Przewijanie strony
  • Najechanie (hover) na dane elementy
  • Widoczność elementów (np. ile razy baner promujący produkt był wyświetlony)

W tym artykule pokażę Ci krok po kroku, jak dodać śledzenie zdarzeń przez Google Tag Manager.

Read more