Jak oczyścić dane o ruchu z Facebooka w Google Analytics

szczotka do butów

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego w Google Analytics widzisz ruch z takich źródeł, jak lm.facebook.com, m.facebook.com czy web.facebook.com?

W ten sposób Facebook oznacza subdomeny dla użytkowników niezalogowanych, mobilnych, zalogowanych mobilnych i tak dalej.

Kiepsko wygląda to w Google Analytics, bo ruch z różnych subdomen dzieli statystyki na kilka źródeł ruchu.

Ruch z jednego źródła podzielony na kilka utrudnia analizę. Możesz to łatwo naprawić prostym filtrem w Google Analytics.

Analiza tych danych jest uciążliwa, bo musisz je ręcznie sumować czy wyciągać do Excela, żeby zobaczyć pełny obraz.

Ale głowa do góry! Możesz to łatwo naprawić.

Zastosowanie prostego filtra w Google Analytics sprawi, że cały ruch z Facebooka znajdzie się pod facebook.com / referral.

Filtr w Google Analytics

Przejdź w Google Analytics do sekcji Administracja > Filtry i dodaj nowy filtr.

Ustawienia filtra:

  • Typ: Wyszukaj i zastąp
  • Pole filtra: Źródło kampanii
  • Znajdź ciąg: .*facebook
  • Zastąp ciąg: facebook
Zadbaj o prawidłowe ustawienia filtra.

Kliknij “Zweryfikuj wybrany filtr” i zobacz, jak zmieni Twoje dane.

Pamiętaj, że filtry nie działają wstecz. Twoje historyczne dane pozostaną niezmienione. Działania filtrów nie da się cofnąć.

Po zastosowaniu filtra, dane o ruchu z Facebooka będą się pojawiać wyłącznie pod facebook.com / referral.

Po wdrożeniu filtra ruch z Facebooka będzie zbierany pod facebook.com / referral.

Oczywiście jeśli nie stosujesz tagowania UTM, które nadpisuje oryginalne źródło, medium i kampanię. Więcej o tagowaniu UTM przeczytasz w tym artykule – zdecydowanie polecam się z nim zapoznać. Zwłaszcza jeśli prowadzisz też płatne kampanie w social media.

Podsumowanie

Filtr z tego artykułu to jeden z moich ulubionych. Można go wdrożyć w 5 minut i zdecydowanie ułatwić sobie analizę danych o ruchu z Facebooka. Must have.

Chciałbyś poprawić swoją konfigurację Google Analytics, aby łatwiej wyciągać wnioski z danych? Napisz do mnie – chętnie pomogę.



Posted by

Uczę jak analizować dane, aby poprawić UX serwisu i "wycisnąć" więcej konwersji z tego samego ruchu. Od 4 lat pomagam firmom wdrażać Google Analytics oraz optymalizować konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.