Jak oczyścić dane o ruchu z Facebooka w Google Analytics
Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego w Google Analytics widzisz ruch z takich źródeł, jak lm.facebook.com, m.facebook.com czy web.facebook.com?
W ten sposób Facebook oznacza subdomeny dla użytkowników niezalogowanych, mobilnych, zalogowanych mobilnych i tak dalej.
Kiepsko wygląda to w Google Analytics, bo ruch z różnych subdomen dzieli statystyki na kilka źródeł ruchu.
Analiza tych danych jest uciążliwa, bo musisz je ręcznie sumować czy wyciągać do Excela, żeby zobaczyć pełny obraz.
Ale głowa do góry! Możesz to łatwo naprawić.
Zastosowanie prostego filtra w Google Analytics sprawi, że cały ruch z Facebooka znajdzie się pod facebook.com / referral.
Google Analytics dla Ecommerce
(praktyczny kurs online)
Zaawansowany kurs online z elementami Data Studio i GTM.
Zbuduj kompleksowy system raportowania, który pomoże Ci zwiększyć rentowność Twojego e-commerce.
📹 11h praktycznych materiałów wideo
🎓 Gotowe skrypty i szablony
👥 Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku
📄 Certyfikat ukończenia kursu (PDF)
Kurs obejmuje zarówno Universal Analytics, jak i podstawowe aspekty Google Analytics 4!
Co ważne:
📌 Duży nacisk położony jest na aspekt wdrożeniowy z wykorzystaniem GTM, dataLayer, wtyczek lub z programistami.
📌 Kurs zawiera pełne wdrożenia na przykładzie konkretnych platform: PrestaShop, WooCommerce.
Po kursie będziesz umieć:
✅ Bezbłędnie skonfigurować Google Analytics dla e-commerce
✅ Wdrożyć Enhanced E-commerce na różnych platformach, a także na dedykowanym systemie we współpracy z programistami
✅ Podnieść konwersję dzięki analizie właściwych danych
✅ Skracać czas konieczny do analizy danych
✅ Dobierać metryki przydatne w e-commerce
✅ Wykorzystywać Google Data Studio do budowania przejrzystych raportów
✅ Wykrywać błędy w działaniu Twojego sklepu lub strony www
Filtr w Google Analytics
Przejdź w Google Analytics do sekcji Administracja > Filtry i dodaj nowy filtr.
Ustawienia filtra:
- Typ: Wyszukaj i zastąp
- Pole filtra: Źródło kampanii
- Znajdź ciąg: .*facebook
- Zastąp ciąg: facebook
Kliknij “Zweryfikuj wybrany filtr” i zobacz, jak zmieni Twoje dane.
Pamiętaj, że filtry nie działają wstecz. Twoje historyczne dane pozostaną niezmienione. Działania filtrów nie da się cofnąć.
Po zastosowaniu filtra, dane o ruchu z Facebooka będą się pojawiać wyłącznie pod facebook.com / referral.
Oczywiście jeśli nie stosujesz tagowania UTM, które nadpisuje oryginalne źródło, medium i kampanię. Więcej o tagowaniu UTM przeczytasz w tym artykule – zdecydowanie polecam się z nim zapoznać. Zwłaszcza jeśli prowadzisz też płatne kampanie w social media.
Podsumowanie
Filtr z tego artykułu to jeden z moich ulubionych. Można go wdrożyć w 5 minut i zdecydowanie ułatwić sobie analizę danych o ruchu z Facebooka. Must have.
Chciałbyś poprawić swoją konfigurację Google Analytics, aby łatwiej wyciągać wnioski z danych? Napisz do mnie – chętnie pomogę.
„tagowaniu UTM przeczytasz w tym artykule”
-błędny link?
Dzięki za wychwycenie. Poprawione!
Jak to zrobić w GA4?