Jak oczyścić dane o ruchu z Facebooka w Google Analytics

szczotka do butów

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego w Google Analytics widzisz ruch z takich źródeł, jak lm.facebook.com, m.facebook.com czy web.facebook.com?

W ten sposób Facebook oznacza subdomeny dla użytkowników niezalogowanych, mobilnych, zalogowanych mobilnych i tak dalej.

Kiepsko wygląda to w Google Analytics, bo ruch z różnych subdomen dzieli statystyki na kilka źródeł ruchu.

Ruch z jednego źródła podzielony na kilka utrudnia analizę. Możesz to łatwo naprawić prostym filtrem w Google Analytics.

Analiza tych danych jest uciążliwa, bo musisz je ręcznie sumować czy wyciągać do Excela, żeby zobaczyć pełny obraz.

Ale głowa do góry! Możesz to łatwo naprawić.

Zastosowanie prostego filtra w Google Analytics sprawi, że cały ruch z Facebooka znajdzie się pod facebook.com / referral.

Google Analytics dla Ecommerce
(praktyczny kurs online)

Zaawansowany kurs online z elementami Data Studio i GTM.
Zbuduj kompleksowy system raportowania, który pomoże Ci zwiększyć rentowność Twojego e-commerce.

📹 11h praktycznych materiałów wideo
🎓 Gotowe skrypty i szablony
👥 Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku
📄 Certyfikat ukończenia kursu (PDF)

Kurs obejmuje zarówno Universal Analytics, jak i podstawowe aspekty Google Analytics 4!

Co ważne:
📌 Duży nacisk położony jest na aspekt wdrożeniowy z wykorzystaniem GTM, dataLayer, wtyczek lub z programistami.
📌 Kurs zawiera pełne wdrożenia na przykładzie konkretnych platform: PrestaShop, WooCommerce.

Po kursie będziesz umieć:
Bezbłędnie skonfigurować Google Analytics dla e-commerce
Wdrożyć Enhanced E-commerce na różnych platformach, a także na dedykowanym systemie we współpracy z programistami
Podnieść konwersję dzięki analizie właściwych danych
Skracać czas konieczny do analizy danych
Dobierać metryki przydatne w e-commerce
Wykorzystywać Google Data Studio do budowania przejrzystych raportów
Wykrywać błędy w działaniu Twojego sklepu lub strony www


Filtr w Google Analytics

Przejdź w Google Analytics do sekcji Administracja > Filtry i dodaj nowy filtr.

Ustawienia filtra:

  • Typ: Wyszukaj i zastąp
  • Pole filtra: Źródło kampanii
  • Znajdź ciąg: .*facebook
  • Zastąp ciąg: facebook
Zadbaj o prawidłowe ustawienia filtra.

Kliknij “Zweryfikuj wybrany filtr” i zobacz, jak zmieni Twoje dane.

Pamiętaj, że filtry nie działają wstecz. Twoje historyczne dane pozostaną niezmienione. Działania filtrów nie da się cofnąć.

Po zastosowaniu filtra, dane o ruchu z Facebooka będą się pojawiać wyłącznie pod facebook.com / referral.

Po wdrożeniu filtra ruch z Facebooka będzie zbierany pod facebook.com / referral.

Oczywiście jeśli nie stosujesz tagowania UTM, które nadpisuje oryginalne źródło, medium i kampanię. Więcej o tagowaniu UTM przeczytasz w tym artykule – zdecydowanie polecam się z nim zapoznać. Zwłaszcza jeśli prowadzisz też płatne kampanie w social media.

Podsumowanie

Filtr z tego artykułu to jeden z moich ulubionych. Można go wdrożyć w 5 minut i zdecydowanie ułatwić sobie analizę danych o ruchu z Facebooka. Must have.

Chciałbyś poprawić swoją konfigurację Google Analytics, aby łatwiej wyciągać wnioski z danych? Napisz do mnie – chętnie pomogę.



Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

3 Comments