Case study Rynek Pierwotny: zachowaliśmy ciągłość analityki przy redesignie serwisu


O kliencie

RynekPierwotny.pl to wiodący portal z ofertami nieruchomości od deweloperów. Serwis miesięcznie odwiedza ponad 500 000 osób. Portal zawiera oferty ponad 1000 deweloperów, co przekłada się na ~85% pokrycia wszystkich nieruchomości z rynku pierwotnego w Polsce.

Problem

Zespół stanął przed wyzwaniem przeniesienia śledzenia Google Analytics na nową wersję serwisu.

Jednocześnie obecna instalacja GA była na tyle rozbudowana, że usługa ocierała się o górny limit przechowywania danych.

Wyzwaniem było też zbieranie danych w trakcie okresu przejściowego, kiedy trwał test A/B, kierujący tylko część użytkowników na nową wersję strony.

Co zrobiliśmy?

Na początku zdecydowaliśmy, których zdarzeń i wymiarów niestandardowych się pozbyć, aby odchudzić instalację Google Analytics.

Następnie przygotowaliśmy szczegółowe instrukcje wdrożeniowe dla dataLayer. Ekran po ekranie, zdarzenie po zdarzeniu – tak, aby programiści nie mieli wątpliwości, jak wdrożyć poszczególne kody.

To zapewniło szybkie tempo prac po stronie IT – czyli w punkcie, gdzie wiele innych projektów się opóźnia lub zatrzymuje się na zawsze.

Po weryfikacji wdrożenia w środowisku testowym, przyszedł czas na test A/B, gdzie część użytkowników była przekierowywana na nową wersję portalu.

Instalacja została opracowana w taki sposób, aby możliwe było utrzymanie ciągłości danych w jednej usłudze Google Analytics, która w okresie przejściowym pozwalała na analizę statystyk z obu wersji serwisu.

Po przełączeniu 100% ruchu na nową wersję serwisu, wdrożyliśmy finalne zmiany w usłudze Google Analytics, aby uwzględniała już tylko zaktualizowaną strukturę śledzenia.

Efekt

  • Ciągłość zbierania danych została utrzymana zarówno w okresie przejściowym (test A/B), jak i po przełączeniu 100% ruchu na nową wersję portalu.
  • Zmniejszyliśmy liczbę hitów przechowywanych w Google Analytics, dzięki czemu zniknęło ryzyko przekroczenia limitu zbieranych danych.
  • Dokładna dokumentacja pomogła w sprawnym wdrożeniu dataLayer, co sprawiło, że warstwa analityczna była gotowa i przetestowana przed premierą nowej wersji serwisu. Mogliśmy więc dokładnie zmierzyć, jak redesign wpłynął na konwersję i zachowanie użytkowników.

Współpraca z Damianem to nie tylko bezbłędne wdrożenie zaawansowanej analityki, ale przede wszystkim lepsze zrozumienie jak zebrane dane wykorzystywać w codziennej pracy organizacji.  Jest świetnym ekspertem z ogromnym doświadczeniem, dzięki czemu potrafi zaproponować niestandardowe rozwiązania.

Dorota Janik, Dyrektor Marketingu w Rynek Pierwotny

Potrzebujesz wsparcia w analityce internetowej? A może chcesz podnieść konwersję na stronie? Napisz do mnie.