Audyt UX


Audyt UX to spos贸b na poprawienie u偶yteczno艣ci serwisu i podniesienie wsp贸艂czynnika konwersji. 

Warto rozwa偶y膰 przeprowadzenie audytu, je艣li strona cierpi na jeden z poni偶szych problem贸w:

  • Za ma艂o konwersji
  • Niewystarczaj膮cy przych贸d
  • Zbyt wysoki CPA
  • S艂abo konwertuj膮ce p艂atne kampanie
  • Zawstydzaj膮co niski wsp贸艂czynnik konwersji
  • Leady kiepskiej jako艣ci
  • Wiele powtarzaj膮cych si臋 zg艂osze艅 w obs艂udze klienta

Audyt UX聽 pomo偶e Ci rozwi膮za膰 te problemy.

Z艂贸偶 zapytanie o audyt UX 禄

Samo pozyskiwanie ruchu to za ma艂o

Sprzeda偶 mo偶na zwi臋kszy膰 na dwa sposoby:

  1. Wi臋cej ruchu
  2. Wi臋cej konwersji z obecnego ruchu

Ruch mo偶na zwi臋kszy膰 stosunkowo 艂atwo. Wk艂adasz wi臋cej pieni臋dzy w reklam臋 – masz wi臋cej u偶ytkownik贸w.

Ale ruch dro偶eje. Podmiot贸w konkuruj膮cych o uwag臋 Internaut贸w jest coraz wi臋cej.

Warto wi臋c zwi臋kszy膰 wsp贸艂czynnik konwersji. Z tego samego ruchu wycisn膮膰 wi臋cej.

Audyt UX odkryje problemy w Twoim serwisie i wska偶e rozwi膮zania.

D艂ugofalowe efekty audytu UX

Pr臋dzej czy p贸藕niej dotrzesz do 艣ciany z pozyskiwaniem ruchu. Powiedzmy, 偶e zatrzymasz si臋 na 230 000 UU miesi臋cznie.

Przy 1,2% wsp贸艂czynniku konwersji daje Ci to 2760 transakcji miesi臋cznie.

Wi臋cej ruchu nie jeste艣聽w stanie pozyska膰, lub jest on za drogi i ludzie nie kupuj膮. Pora na podniesienie wsp贸艂czynnika konwersji.

Jak wy偶sza konwersja wp艂ywa na zyski?

Je艣li zamiast 1,2% Tw贸j wsp贸艂czynnik konwersji wyniesie 1,44% (wzrost o 20%), to przy tym samym ruchu uzyskasz 3312 transakcji.

To o 552 wi臋cej.

Je艣li 艣rednio transakcja to u Ciebie 287 z艂, oznacza to wzrost przychod贸w o 158 424 z艂.

Przy mar偶y 20% jest to 31 684 z艂 dodatkowego zysku miesi臋cznie.

Raz wypracowany wzrost konwersji b臋dzie pracowa艂 dla Ciebie przez co najmniej kilka miesi臋cy. Bez zwi臋kszania nak艂ad贸w na reklam臋.

Lepsza konwersja = wy偶sza rentowno艣膰 firmy

Dobry UX na koniec dnia ma pozytywny wp艂yw na stan konta firmowego.

Przyjazna, u偶yteczna strona to u艣miech na twarzy Twojego klienta. Pozytywne do艣wiadczenie zakupowe sprawi, 偶e klient opowie o Tobie znajomym. Sam te偶 ch臋tnie wr贸ci i kupi ponownie.

Co daje dobry UX?

  • Wi臋cej konwersji – lead贸w, transakcji, zapis贸w do newslettera czy czegokolwiek, co wa偶ne dla Twojego biznesu.
  • Wy偶sze zaanga偶owanie – bo intuicyjny UX zatrzyma u偶ytkownik贸w na d艂u偶ej w Twoim serwisie.
  • Lojalno艣膰 klient贸w – bo gdy Twoja strona kojarzy si臋 z przyjemnym do艣wiadczeniem, klienci ch臋tnie na ni膮 wr贸c膮 (lub polec膮 znajomemu).
  • Mniej zg艂osze艅 do dzia艂u obs艂ugi klienta – bo strona jest czytelna i ma wszystkie potrzebne informacje.

Audyt UX – co to jest?

Audyt UX to proces, kt贸ry sk艂ada si臋 z trzech g艂贸wnych krok贸w.

  1. Zebranie danych z r贸偶nych 藕r贸de艂
  2. Analiza i znalezienie problem贸w z UX / konwersj膮
  3. Nadanie priorytet贸w rekomendacjom

Na koniec zaprezentuj臋 Ci rekomendacje podczas wideokonferencji. Odpowiem na wszystkie pytania i w膮tpliwo艣ci.

Niekt贸re z rekomendacji b臋d膮 zawiera膰 makiety poprawionych podstron. Tak aby艣 m贸g艂 je przekaza膰 do grafik贸w lub programist贸w celem wdro偶enia.

Audyt UX – cena

Jaki jest koszt audytu UX? Zale偶y to od kilku czynnik贸w – poziomu ruchu, ilo艣ci ekran贸w do przeanalizowania, czy obecnego poziomu konwersji. Im lepszy jest serwis, tym kr贸tszy audyt, bo mniej element贸w nie dzia艂a.

Przyk艂adowe pakiety i ceny prezentuj臋 w tabeli poni偶ej. Pami臋taj jednak, 偶e finalna wycena najprawdopodobniej b臋dzie si臋 r贸偶ni膰.

Oferuj臋 trzy pakiety audytu UX .

  • Ma艂a strona – dla stron poni偶ej 10 tys. sesji / miesi膮c. Podstawowa analiza i znalezienie najwa偶niejszych problem贸w z UX.
  • 艢rednia strona – dla stron mi臋dzy 10 – 100 tys. sesji / miesi膮c. Rozbudowana analiza i odkrycie szczeg贸艂owych problem贸w z konwersj膮.
  • Du偶a strona – dla stron powy偶ej 100 tys. sesji / miesi膮c. Dog艂臋bna analiza, znalezienie szczeg贸艂owych problem贸w z konwersj膮 i stworzenie grafik poprawionych ekran贸w.
Ma艂a strona艢rednia stronaDu偶a strona
  • Analiza biznesowa
  • Audyt konfiguracji GA
    (+ ewentualne poprawki)
  • Analiza danych z GA
  • Analiza heurystyczna
  • Analiza konkurencji
  • Badania ankietowe
  • Badania u偶yteczno艣ci
  • Analiza heatmap i nagra艅 sesji
  • Raport z rekomendacjami
  • Makiety
  • Grafiki (.psd)
  • Analiza biznesowa
  • Audyt konfiguracji GA
    (+ ewentualne poprawki)
  • Analiza danych z GA
  • Analiza heurystyczna
  • Analiza konkurencji
  • Badania ankietowe
  • Badania u偶yteczno艣ci
  • Analiza heatmap i nagra艅 sesji
  • Raport z rekomendacjami
  • Makiety
  • Grafiki (.psd)
  • Analiza biznesowa
  • Audyt konfiguracji GA
    (+ ewentualne poprawki)
  • Analiza danych z GA
  • Analiza heurystyczna
  • Analiza konkurencji
  • Badania ankietowe
  • Badania u偶yteczno艣ci
  • Analiza heatmap i nagra艅 sesji
  • Raport z rekomendacjami
  • Makiety
  • Grafiki (.psd)
Cena: 2,900 z艂

 

Czas realizacji: 7 dni

Cena: 5,900 z艂

 

Czas realizacji: 28 dni

Cena: 12,900 z艂

 

Czas realizacji: 40 dni

Dopiero startujesz lub masz za ma艂o ruchu, aby prowadzi膰 analizy? Mam dla Ciebie mini-pakiet za 799 z艂 netto – otrzymasz 60-minutowe nagranie wideo, gdzie opisuj臋 problemy z UX Twojej strony.

Z艂贸偶 zapytanie o audyt UX 禄

Skoro to takie oczywiste, to dlaczego jest ma艂o popularne?

Skuteczna strona internetowa to wynik dog艂臋bnych analiz, procesu i dok艂adno艣ci w designie.

Ma艂o kto ma kompetencje, czas i determinacj臋, aby regularnie analizowa膰 i ulepsza膰 serwis.

Zmiany na stronie wprowadzane 鈥渘a czuja鈥 rzadko ko艅cz膮 si臋 wzrostem konwersji. Dlatego firmy cz臋sto zniech臋caj膮 si臋 ju偶 na starcie.

To dobra wiadomo艣膰 dla Ciebie. Je艣li odpowiednio podejdziesz do UX i optymalizacji konwersji, to mo偶esz wyprzedzi膰 konkurencj臋.

Audyt UX – przyk艂ad

Nie jeste艣 pewny, czy audyt UX jest potrzebny Twojej firmie? Sp贸jrz na przyk艂ad projektu, jaki przeprowadzi艂em dla Pixel-box.pl

Efekty by艂y 艣wietne – podnie艣li艣my wsp贸艂czynnik konwersji o 71,31%. Podwoili艣my przychody.

audyt ux case study wyniki

Patrz膮c na sklep na starcie wsp贸艂pracy szczerze powiedziawszy nie wiedzia艂em, co dok艂adnie powinni艣my zmieni膰. Odpowied藕 na to pytanie przynios艂a analiza danych z Google Analytics, a tak偶e badania ankietowe w艣r贸d obecnych klient贸w oraz subskrybent贸w newslettera, kt贸rzy nigdy wcze艣niej nie dokonali zakupu.

Dzi臋ki analizom uzyskali艣my szereg pomys艂贸w na usprawnienia strony. Te okaza艂y si臋 jak najbardziej trafne, co odzwierciedla wzrost konwersji.

Pe艂ne case study tutaj.

8 powod贸w, dla kt贸rych firmy zaniedbuj膮 UX serwisu

Firmy przed posiadaniem skutecznego UX powstrzymuje szereg wyzwa艅.

Trudno zidentyfikowa膰 20% element贸w odpowiedzialnych za 80% problem贸w z UX

W gr臋 wchodz膮 emocje, personalne preferencje i opinie. Efektem jest praca nad elementami, kt贸re nie maj膮 wp艂ywu na konwersj臋.

Rozwi膮zanie: Znajd臋 najwa偶niejsze problemy z UX i nadam im priorytety na podstawie danych.

Zasoby IT s膮 ograniczone

UX nie zmienia si臋 przez kilka lat, bo w IT s膮 zawsze inne priorytety. Brak te偶 uzasadnienia, aby zleca膰 agencji kosztowne prace.

Rozwi膮zanie: Dostarcz臋 Ci list臋 zmian w UX o du偶ym potencjale i niskim koszcie wdro偶enia. Zasugeruj臋, co op艂aca si臋 zrobi膰, a co lepiej odpu艣ci膰.

Firmy kieruj膮 si臋 opiniami

Decydowanie o UX serwisu w oparciu o 鈥減rzeczucia鈥 to recepta na kiepskie wyniki. Niestety, wiele firm kieruje si臋 instynktem zamiast danymi. Efekt: niska konwersja.

Rozwi膮zanie: Opieram rekomendacje o dane i research. Wskazuj臋 realne problemy z UX.

Z 鈥渨ewn膮trz鈥 nie wida膰 problem贸w

Je艣li widzisz stron臋 internetow膮 codziennie, to po czasie nie zauwa偶asz jej wad.

Rozwi膮zanie: Spojrzenie zewn臋trznego specjalisty oraz zebranie feedbacku od u偶ytkownik贸w. Odkryj臋 niezauwa偶alne dla pracownik贸w firmy problemy ze stron膮.

Brak zasob贸w / czasu na audyt UX serwisu

Zawsze jest co艣 pilnego do roboty, prawda? Kto by mia艂 czas na analiz臋 UX strony.

Rozwi膮zanie: Na audyt UX po艣wi臋c臋 100% swojej uwagi i tyle czasu, ile b臋dzie potrzeba do znalezienia problem贸w z konwersj膮. A Ty mo偶esz spokojnie skupi膰 si臋 na prowadzeniu biznesu.

Brak kompetencji

Audyt UX to projekt za kr贸tki, aby zatrudnia膰 specjalist臋 na pe艂ny etat. Z kolei osoba niewyspecjalizowana w tej dziedzinie nie gwarantuje dobrych rezultat贸w.

Rozwi膮zanie: Wchodz臋, robi臋 audyt UX, wychodz臋. Nie musisz nikogo zatrudnia膰 na sta艂e, a dostajesz ekspertyz臋 od osoby z kilkuletnim do艣wiadczeniem.

Efekt potwierdzenia

Cz艂owiek jest tak skonstruowany, 偶e szuka danych, kt贸re potwierdz膮 jego przypuszczenia. Cierpi na tym UX, bo wdra偶ane s膮 rozwi膮zania, kt贸re nie s膮 skuteczne, ale 鈥減referowane鈥.

Rozwi膮zanie: Nie jestem emocjonalnie zwi膮zany z Twoj膮 firm膮. Dostarczam obiektywn膮 analiz臋 i rekomendacje.

Wdra偶anie pomys艂贸w zamiast testowania hipotez

Firmy wdra偶aj膮 losowe pomys艂y, wymy艣lone podczas brainstormingu czy pod prysznicem. Przyk艂ad: 鈥淶mie艅my przycisk na niebieski!鈥. To rzadko przynosi efekty.

Rozwi膮zanie: Otrzymujesz hipotezy oparte o dane. Przyk艂ad: 5.2% u偶ytkownik贸w klika w przycisk. uczestnik贸w bada艅 u偶yteczno艣ci stwierdzi艂o, 偶e jest ma艂o widoczny i ma niejasny tekst. Zmie艅my przycisk na wi臋kszy, w kontrastowym kolorze i zmie艅my tekst na 鈥淒odaj do koszyka鈥. Je艣li zwi臋kszymy tym CTR z 5.2% do 6%, liczba transakcji wzro艣nie o 15,31%鈥.

Audyt UX to 艣wie偶e spojrzenie na Twoj膮 stron臋

Widzisz sw贸j serwis ka偶dego dnia. Znasz go na wylot. Zrobi艂by艣 zakupy w swoim sklepie internetowym z zawi膮zanymi oczami.

Przez to nie widzisz problem贸w z UX. To normalne.

Natomiast widz膮 je Twoi u偶ytkownicy i przez to nie konwertuj膮.

S艂ysza艂e艣 kiedy艣 o pisarzu, kt贸ry sam koryguje w艂asne teksty?

Ja te偶 nie.

Podobnie jest z ocen膮 UX strony. Powinien jej dokona膰 kto艣 z zewn膮trz. Kto艣, kto nie jest z ni膮 emocjonalnie zwi膮zany.

Audyt UX to wy偶sza konwersja bez kosztownego redesignu

Wszystko fajnie, ale nie masz bud偶etu na miesi膮ce pracy grafik贸w i programist贸w?

Spokojnie, nie musisz mie膰.

Celem audytu UX nie jest wywr贸cenie do g贸ry nogami Twojego serwisu. Chodzi o znalezienie 20% element贸w odpowiedzialnych za 80% problem贸w z UX.Drobne zmiany w UX mog膮 przynie艣膰 wzrost konwersji. Przyk艂ady:

  • Powi臋kszenie CTA i zmiana tekstu
  • Poprawienie czytelno艣ci opis贸w produkt贸w
  • Usuni臋cie rozpraszaj膮cych element贸w (np. ruchome slidery, banery)
  • Zwi臋kszenie widoczno艣ci istotnych informacji (np. koszt dostawy)
  • Zmiana tekst贸w sprzeda偶owych

Niekt贸re z tych usprawnie艅 mo偶esz wdro偶y膰 bez udzia艂u programisty.

M贸j cel to wskazanie problem贸w 艂atwych do rozwi膮zania i przynosz膮cych du偶e korzy艣ci.

Z艂贸偶 zapytanie o audyt UX 禄