Audyt UX


Cena: od 2900 z艂

Wi臋cej konwersji dzi臋ki UX opartemu o dane

Zgadywanie w biznesie dzia艂a na kr贸tk膮聽met臋. Mo偶esz mie膰聽szcz臋艣cie kilka razy i podj膮膰聽dobr膮聽decyzj臋. Ale d艂ugofalowo bez danych przegrasz z konkurencj膮.

Giganci rynku online dobrze o tym wiedz膮. Rozwijaj膮 biznes dzi臋ki wyczuciu analizie danych i optymalizacji UX.

Masz jeden z poni偶szych problem贸w?

  • Za ma艂o konwersji
  • Niewystarczaj膮cy przych贸d
  • Zbyt wysoki CPA
  • S艂abo konwertuj膮ce p艂atne kampanie
  • Zawstydzaj膮co niski wsp贸艂czynnik konwersji
  • Leady kiepskiej jako艣ci
  • Wiele powtarzaj膮cych si臋聽zg艂osze艅 w obs艂udze klienta

Audyt UX聽 pomo偶e Ci rozwi膮za膰 te problemy.

Samo pozyskiwanie ruchu to za ma艂o

Sprzeda偶 mo偶na zwi臋kszy膰 na dwa sposoby:

  1. Wi臋cej ruchu
  2. Wi臋cej konwersji z obecnego ruchu

Ruch mo偶na zwi臋kszy膰聽stosunkowo 艂atwo. Wk艂adasz wi臋cej pieni臋dzy w reklam臋聽– masz wi臋cej u偶ytkownik贸w.

Ale ruch dro偶eje. Podmiot贸w konkuruj膮cych o uwag臋聽Internaut贸w jest coraz wi臋cej.

Warto wi臋c zwi臋kszy膰 wsp贸艂czynnik konwersji. Z tego samego ruchu wycisn膮膰 wi臋cej.

Audyt UX odkryje problemy w Twoim serwisie i wska偶e rozwi膮zania.

Zwi臋kszenie konwersji jest trudne, ale efekty s膮聽d艂ugofalowe

Pr臋dzej czy p贸藕niej dotrzesz do 艣ciany z pozyskiwaniem ruchu. Powiedzmy, 偶e zatrzymasz si臋 na 230 000 UU miesi臋cznie.

Przy 1,2% wsp贸艂czynniku konwersji daje Ci to 2760 transakcji miesi臋cznie.

Wi臋cej ruchu nie jeste艣聽w stanie pozyska膰, lub jest on za drogi i ludzie nie kupuj膮.

Jak w takim uk艂adzie rozwija膰 biznes?

Pora na podniesienie wsp贸艂czynnika konwersji.

Jak wy偶sza konwersja wp艂ywa na zyski?

Je艣li zamiast 1,2% Tw贸j wsp贸艂czynnik konwersji wyniesie聽1,44% (wzrost o 20%), to przy tym samym ruchu uzyskasz 3312 transakcji.

To o 552 wi臋cej.

Je艣li 艣rednio transakcja to u Ciebie 287 z艂, oznacza to wzrost przychod贸w o 158 424 z艂.

Przy mar偶y 20% jest to 31 684 z艂 dodatkowego聽zysku miesi臋cznie.

Raz wypracowany wzrost konwersji b臋dzie pracowa艂 dla Ciebie przez co najmniej kilka miesi臋cy. Bez zwi臋kszania nak艂ad贸w na reklam臋.

Lepszy UX = wy偶sza rentowno艣膰聽firmy

Dobry UX na koniec dnia ma pozytywny wp艂yw na stan konta firmowego.

Przyjazna, u偶yteczna strona to u艣miech na twarzy Twojego klienta.聽Pozytywne do艣wiadczenie zakupowe sprawi, 偶e klient opowie o Tobie znajomym. Sam te偶 ch臋tnie wr贸ci i kupi ponownie.

Co daje dobry UX?

  • Wi臋cej konwersji – lead贸w, transakcji, zapis贸w do newslettera czy czegokolwiek, co wa偶ne dla Twojego biznesu.
  • Wy偶sze zaanga偶owanie – bo intuicyjny UX zatrzyma u偶ytkownik贸w na d艂u偶ej w Twoim serwisie.
  • Lojalno艣膰 klient贸w – bo gdy Twoja strona kojarzy si臋聽z przyjemnym do艣wiadczeniem, klienci ch臋tnie na ni膮 wr贸c膮 (lub polec膮聽znajomemu).
  • Mniej zg艂osze艅 do dzia艂u obs艂ugi klienta – bo strona jest czytelna i ma wszystkie potrzebne informacje.

Jak znajd臋 ukryte聽problemy z UX Twojego serwisu?

Moje podej艣cie w skr贸cie:

  1. Zebranie danych z r贸偶nych 藕r贸de艂
  2. Analiza i znalezienie problem贸w z UX / konwersj膮
  3. Nadanie priorytet贸w rekomendacjom

Na koniec zaprezentuj臋聽Ci rekomendacje podczas wideokonferencji.聽Odpowiem na wszystkie pytania i w膮tpliwo艣ci.

Niekt贸re z rekomendacji b臋d膮聽zawiera膰聽makiety poprawionych podstron. Tak aby艣聽m贸g艂 je przekaza膰 do grafik贸w lub programist贸w celem wdro偶enia.

Oferuj臋 trzy pakiety audytu UX .

  • Ma艂a strona – dla stron poni偶ej 10 tys. sesji / miesi膮c. Podstawowa analiza i znalezienie najwa偶niejszych problem贸w z UX.
  • 艢rednia strona – dla stron mi臋dzy 10 – 100 tys. sesji / miesi膮c. Rozbudowana analiza i odkrycie szczeg贸艂owych problem贸w z konwersj膮.
  • Du偶a strona – dla stron powy偶ej 100 tys. sesji / miesi膮c. Dog艂臋bna analiza, znalezienie szczeg贸艂owych problem贸w z konwersj膮 i stworzenie grafik poprawionych ekran贸w.
Pakiety audytu UX

Ma艂a strona 艢rednia strona Du偶a strona
  • Analiza biznesowa
  • Audyt konfiguracji GA
    (+ ewentualne poprawki)
  • Analiza danych z GA
  • Analiza heurystyczna
  • Analiza konkurencji
  • Badania ankietowe
  • Badania u偶yteczno艣ci
  • Analiza heatmap i nagra艅 sesji
  • Raport z rekomendacjami
  • Makiety
  • Grafiki (.psd)
  • Analiza biznesowa
  • Audyt konfiguracji GA
    (+ ewentualne poprawki)
  • Analiza danych z GA
  • Analiza heurystyczna
  • Analiza konkurencji
  • Badania ankietowe
  • Badania u偶yteczno艣ci
  • Analiza heatmap i nagra艅 sesji
  • Raport z rekomendacjami
  • Makiety
  • Grafiki (.psd)
  • Analiza biznesowa
  • Audyt konfiguracji GA
    (+ ewentualne poprawki)
  • Analiza danych z GA
  • Analiza heurystyczna
  • Analiza konkurencji
  • Badania ankietowe
  • Badania u偶yteczno艣ci
  • Analiza heatmap i nagra艅 sesji
  • Raport z rekomendacjami
  • Makiety
  • Grafiki (.psd)
Cena: 2,900 z艂

Czas realizacji: 7 dni

Cena: 5,900 z艂

Czas realizacji: 28 dni

Cena: 12,900 z艂

Czas realizacji: 40 dni

Dopiero startujesz lub masz za ma艂o ruchu, aby prowadzi膰 analizy? Mam dla Ciebie mini-pakiet za 799 z艂 netto – otrzymasz 60-minutowe nagranie wideo, gdzie opisuj臋 problemy z UX Twojej strony.

Przeprowad藕 audyt UX mojej strony 禄

Skoro to takie oczywiste, to dlaczego jest ma艂o popularne?

Skuteczna strona internetowa to wynik dog艂臋bnych analiz, procesu i dok艂adno艣ci w designie.

Ma艂o kto ma kompetencje, czas i determinacj臋, aby regularnie analizowa膰 i ulepsza膰 serwis.

Zmiany na stronie wprowadzane 鈥渘a czuja鈥 rzadko ko艅cz膮 si臋 wzrostem konwersji. Dlatego firmy cz臋sto zniech臋caj膮 si臋 ju偶 na starcie.

To dobra wiadomo艣膰 dla Ciebie. Je艣li odpowiednio podejdziesz do UX i optymalizacji konwersji, to mo偶esz wyprzedzi膰 konkurencj臋.

Nie jeste艣 pewny, czy to dla Ciebie? Sprawd藕 4 sygna艂y, 偶e potrzebujesz audytu UX.

8 powod贸w, dla kt贸rych firmy zaniedbuj膮聽UX serwisu

Firmy przed posiadaniem skutecznego UX powstrzymuje szereg wyzwa艅.

馃槤聽Trudno zidentyfikowa膰 20% element贸w odpowiedzialnych za 80% problem贸w z UX

W gr臋 wchodz膮聽emocje, personalne preferencje i opinie. Efektem jest praca nad elementami, kt贸re nie maj膮 wp艂ywu na konwersj臋.

Rozwi膮zanie: Znajd臋聽najwa偶niejsze problemy z UX i nadam im priorytety na podstawie danych.

 

馃槤聽Zasoby IT s膮聽ograniczone

UX nie zmienia si臋 przez kilka lat, bo w IT s膮聽zawsze inne priorytety. Brak te偶 uzasadnienia, aby zleca膰聽agencji kosztowne prace.

Rozwi膮zanie: Dostarcz臋聽Ci list臋 zmian w UX o du偶ym potencjale i niskim koszcie wdro偶enia. Zasugeruj臋, co op艂aca si臋 zrobi膰, a co lepiej odpu艣ci膰.

 

馃槤聽Firmy kieruj膮 si臋 opiniami

Decydowanie o UX serwisu w oparciu o 鈥減rzeczucia鈥 to recepta na kiepskie wyniki. Niestety, wiele firm kieruje si臋 instynktem zamiast danymi. Efekt: niska konwersja.

Rozwi膮zanie: Opieram rekomendacje o dane i research. Wskazuj臋聽realne problemy z UX.

 

馃槤 Z 鈥渨ewn膮trz鈥 nie wida膰 problem贸w

Je艣li widzisz stron臋 internetow膮聽codziennie, to po czasie nie zauwa偶asz jej wad.

Rozwi膮zanie: Spojrzenie zewn臋trznego specjalisty oraz zebranie feedbacku od u偶ytkownik贸w. Odkryj臋 niezauwa偶alne dla pracownik贸w firmy problemy ze stron膮.

 

馃槤聽Brak zasob贸w / czasu na audyt UX serwisu

Zawsze jest co艣 pilnego do roboty, prawda? Kto by mia艂聽czas na analiz臋聽UX strony.

Rozwi膮zanie: Na audyt UX po艣wi臋c臋聽100% swojej uwagi i tyle czasu, ile b臋dzie potrzeba do znalezienia problem贸w z konwersj膮. A Ty mo偶esz spokojnie skupi膰 si臋 na prowadzeniu biznesu.

 

馃槤 Brak kompetencji

Audyt UX to projekt za kr贸tki, aby zatrudnia膰聽specjalist臋聽na pe艂ny etat. Z kolei osoba niewyspecjalizowana w tej dziedzinie nie gwarantuje dobrych rezultat贸w.

Rozwi膮zanie: Wchodz臋, robi臋 audyt UX, wychodz臋. Nie musisz nikogo zatrudnia膰 na sta艂e, a dostajesz ekspertyz臋 od osoby z kilkuletnim do艣wiadczeniem.

 

馃槤 Efekt potwierdzenia

Cz艂owiek jest tak skonstruowany, 偶e szuka danych, kt贸re potwierdz膮 jego przypuszczenia. Cierpi na tym UX, bo wdra偶ane s膮 rozwi膮zania, kt贸re nie s膮 skuteczne, ale 鈥減referowane鈥.

Rozwi膮zanie: Nie jestem emocjonalnie zwi膮zany z Twoj膮聽firm膮. Dostarczam obiektywn膮 analiz臋 i rekomendacje.

 

馃槤聽Wdra偶anie pomys艂贸w zamiast testowania hipotez

Firmy wdra偶aj膮 losowe pomys艂y, wymy艣lone podczas brainstormingu czy pod prysznicem. Przyk艂ad: 鈥淶mie艅my przycisk na niebieski!鈥. To rzadko przynosi efekty.

Rozwi膮zanie: Otrzymujesz hipotezy oparte o dane. Przyk艂ad:聽5.2% u偶ytkownik贸w klika w przycisk. uczestnik贸w bada艅 u偶yteczno艣ci stwierdzi艂o, 偶e jest ma艂o widoczny i ma niejasny tekst. Zmie艅my przycisk na wi臋kszy, w kontrastowym kolorze i zmie艅my tekst na 鈥淒odaj do koszyka鈥. Je艣li zwi臋kszymy tym CTR z 5.2% do 6%, liczba transakcji wzro艣nie o 15,31%鈥.

Audyt UX to 艣wie偶e spojrzenie na Twoj膮 stron臋

Widzisz sw贸j serwis ka偶dego dnia. Znasz go na wylot. Zrobi艂by艣聽zakupy w swoim sklepie internetowym z zawi膮zanymi oczami.

Przez to nie widzisz problem贸w z UX. To normalne.

Natomiast widz膮 je Twoi u偶ytkownicy i przez to nie konwertuj膮.

S艂ysza艂e艣 kiedy艣聽o pisarzu, kt贸ry sam koryguje w艂asne teksty?

Ja te偶 nie.

Podobnie jest z ocen膮聽UX strony. Powinien jej dokona膰聽kto艣聽z zewn膮trz. Kto艣, kto nie jest z ni膮聽emocjonalnie zwi膮zany.

Zwi臋ksz konwersj臋聽bez du偶ego bud偶etu i d艂ugiego redesignu

Wszystko fajnie, ale nie masz bud偶etu na miesi膮ce pracy grafik贸w i programist贸w?

Spokojnie, nie musisz mie膰.

Celem audytu UX nie jest wywr贸cenie do g贸ry nogami Twojego serwisu. Chodzi o znalezienie 20% element贸w odpowiedzialnych za 80% problem贸w z UX.

Drobne zmiany w UX mog膮 przynie艣膰 wzrost konwersji. Przyk艂ady:

  • Powi臋kszenie CTA i zmiana tekstu
  • Poprawienie czytelno艣ci opis贸w produkt贸w
  • Usuni臋cie rozpraszaj膮cych element贸w (np. ruchome slidery, banery)
  • Zwi臋kszenie widoczno艣ci istotnych informacji (np. koszt dostawy)
  • Zmiana tekst贸w sprzeda偶owych

Niekt贸re z tych usprawnie艅 mo偶esz wdro偶y膰 bez udzia艂u programisty.

M贸j cel to wskazanie problem贸w 艂atwych do rozwi膮zania i przynosz膮cych du偶e korzy艣ci.

Kilka s艂贸w o mnie

Damian Rams

4 lata do艣wiadczenia w analityce, UX i optymalizacji konwersji. 300+ przeszkolonych os贸b. Kilkadziesi膮t razy przeprowadzony audyt UX.

Jestem autorem na zagranicznych blogach o analityce i optymalizacji konwersji.

 

Damian Rams ConversionXL Certified Optimizer Google Analytics Individual Qualified

Wi臋cej o mnie.

Przeprowad藕 audyt UX mojej strony 禄