Audyt UX


Cena: od 2900 zł

Więcej konwersji dzięki UX opartemu o dane

Zgadywanie w biznesie działa na krótką metę. Możesz mieć szczęście kilka razy i podjąć dobrą decyzję. Ale długofalowo bez danych przegrasz z konkurencją.

Giganci rynku online dobrze o tym wiedzą. Rozwijają biznes dzięki wyczuciu analizie danych i optymalizacji UX.

Masz jeden z poniższych problemów?

  • Za mało konwersji
  • Niewystarczający przychód
  • Zbyt wysoki CPA
  • Słabo konwertujące płatne kampanie
  • Zawstydzająco niski współczynnik konwersji
  • Leady kiepskiej jakości
  • Wiele powtarzających się zgłoszeń w obsłudze klienta

Audyt UX  pomoże Ci rozwiązać te problemy.

Samo pozyskiwanie ruchu to za mało

Sprzedaż można zwiększyć na dwa sposoby:

  1. Więcej ruchu
  2. Więcej konwersji z obecnego ruchu

Ruch można zwiększyć stosunkowo łatwo. Wkładasz więcej pieniędzy w reklamę – masz więcej użytkowników.

Ale ruch drożeje. Podmiotów konkurujących o uwagę Internautów jest coraz więcej.

Warto więc zwiększyć współczynnik konwersji. Z tego samego ruchu wycisnąć więcej.

Audyt UX odkryje problemy w Twoim serwisie i wskaże rozwiązania.

Zwiększenie konwersji jest trudne, ale efekty są długofalowe

Prędzej czy później dotrzesz do ściany z pozyskiwaniem ruchu. Powiedzmy, że zatrzymasz się na 230 000 UU miesięcznie.

Przy 1,2% współczynniku konwersji daje Ci to 2760 transakcji miesięcznie.

Więcej ruchu nie jesteś w stanie pozyskać, lub jest on za drogi i ludzie nie kupują.

Jak w takim układzie rozwijać biznes?

Pora na podniesienie współczynnika konwersji.

Jak wyższa konwersja wpływa na zyski?

Jeśli zamiast 1,2% Twój współczynnik konwersji wyniesie 1,44% (wzrost o 20%), to przy tym samym ruchu uzyskasz 3312 transakcji.

To o 552 więcej.

Jeśli średnio transakcja to u Ciebie 287 zł, oznacza to wzrost przychodów o 158 424 zł.

Przy marży 20% jest to 31 684 zł dodatkowego zysku miesięcznie.

Raz wypracowany wzrost konwersji będzie pracował dla Ciebie przez co najmniej kilka miesięcy. Bez zwiększania nakładów na reklamę.

Lepszy UX = wyższa rentowność firmy

Dobry UX na koniec dnia ma pozytywny wpływ na stan konta firmowego.

Przyjazna, użyteczna strona to uśmiech na twarzy Twojego klienta. Pozytywne doświadczenie zakupowe sprawi, że klient opowie o Tobie znajomym. Sam też chętnie wróci i kupi ponownie.

Co daje dobry UX?

  • Więcej konwersji – leadów, transakcji, zapisów do newslettera czy czegokolwiek, co ważne dla Twojego biznesu.
  • Wyższe zaangażowanie – bo intuicyjny UX zatrzyma użytkowników na dłużej w Twoim serwisie.
  • Lojalność klientów – bo gdy Twoja strona kojarzy się z przyjemnym doświadczeniem, klienci chętnie na nią wrócą (lub polecą znajomemu).
  • Mniej zgłoszeń do działu obsługi klienta – bo strona jest czytelna i ma wszystkie potrzebne informacje.

Jak znajdę ukryte problemy z UX Twojego serwisu?

Moje podejście w skrócie:

  1. Zebranie danych z różnych źródeł
  2. Analiza i znalezienie problemów z UX / konwersją
  3. Nadanie priorytetów rekomendacjom

Na koniec zaprezentuję Ci rekomendacje podczas wideokonferencji. Odpowiem na wszystkie pytania i wątpliwości.

Niektóre z rekomendacji będą zawierać makiety poprawionych podstron. Tak abyś mógł je przekazać do grafików lub programistów celem wdrożenia.

Oferuję trzy pakiety audytu UX .

  • Mała strona – dla stron poniżej 10 tys. sesji / miesiąc. Podstawowa analiza i znalezienie najważniejszych problemów z UX.
  • Średnia strona – dla stron między 10 – 100 tys. sesji / miesiąc. Rozbudowana analiza i odkrycie szczegółowych problemów z konwersją.
  • Duża strona – dla stron powyżej 100 tys. sesji / miesiąc. Dogłębna analiza, znalezienie szczegółowych problemów z konwersją i stworzenie grafik poprawionych ekranów.
Pakiety audytu UX

Mała strona Średnia strona Duża strona
  • Analiza biznesowa
  • Audyt konfiguracji GA
    (+ ewentualne poprawki)
  • Analiza danych z GA
  • Analiza heurystyczna
  • Analiza konkurencji
  • Badania ankietowe
  • Badania użyteczności
  • Analiza heatmap i nagrań sesji
  • Raport z rekomendacjami
  • Makiety
  • Grafiki (.psd)
  • Analiza biznesowa
  • Audyt konfiguracji GA
    (+ ewentualne poprawki)
  • Analiza danych z GA
  • Analiza heurystyczna
  • Analiza konkurencji
  • Badania ankietowe
  • Badania użyteczności
  • Analiza heatmap i nagrań sesji
  • Raport z rekomendacjami
  • Makiety
  • Grafiki (.psd)
  • Analiza biznesowa
  • Audyt konfiguracji GA
    (+ ewentualne poprawki)
  • Analiza danych z GA
  • Analiza heurystyczna
  • Analiza konkurencji
  • Badania ankietowe
  • Badania użyteczności
  • Analiza heatmap i nagrań sesji
  • Raport z rekomendacjami
  • Makiety
  • Grafiki (.psd)
Cena: 2,900 zł

Czas realizacji: 7 dni

Cena: 5,900 zł

Czas realizacji: 28 dni

Cena: 12,900 zł

Czas realizacji: 40 dni

Dopiero startujesz lub masz za mało ruchu, aby prowadzić analizy? Mam dla Ciebie mini-pakiet za 799 zł netto – otrzymasz 60-minutowe nagranie wideo, gdzie opisuję problemy z UX Twojej strony.

Przeprowadź audyt UX mojej strony »

Skoro to takie oczywiste, to dlaczego jest mało popularne?

Skuteczna strona internetowa to wynik dogłębnych analiz, procesu i dokładności w designie.

Mało kto ma kompetencje, czas i determinację, aby regularnie analizować i ulepszać serwis.

Zmiany na stronie wprowadzane “na czuja” rzadko kończą się wzrostem konwersji. Dlatego firmy często zniechęcają się już na starcie.

To dobra wiadomość dla Ciebie. Jeśli odpowiednio podejdziesz do UX i optymalizacji konwersji, to możesz wyprzedzić konkurencję.

Nie jesteś pewny, czy to dla Ciebie? Sprawdź 4 sygnały, że potrzebujesz audytu UX.

8 powodów, dla których firmy zaniedbują UX serwisu

Firmy przed posiadaniem skutecznego UX powstrzymuje szereg wyzwań.

😝 Trudno zidentyfikować 20% elementów odpowiedzialnych za 80% problemów z UX

W grę wchodzą emocje, personalne preferencje i opinie. Efektem jest praca nad elementami, które nie mają wpływu na konwersję.

Rozwiązanie: Znajdę najważniejsze problemy z UX i nadam im priorytety na podstawie danych.

 

😝 Zasoby IT są ograniczone

UX nie zmienia się przez kilka lat, bo w IT są zawsze inne priorytety. Brak też uzasadnienia, aby zlecać agencji kosztowne prace.

Rozwiązanie: Dostarczę Ci listę zmian w UX o dużym potencjale i niskim koszcie wdrożenia. Zasugeruję, co opłaca się zrobić, a co lepiej odpuścić.

 

😝 Firmy kierują się opiniami

Decydowanie o UX serwisu w oparciu o “przeczucia” to recepta na kiepskie wyniki. Niestety, wiele firm kieruje się instynktem zamiast danymi. Efekt: niska konwersja.

Rozwiązanie: Opieram rekomendacje o dane i research. Wskazuję realne problemy z UX.

 

😝 Z “wewnątrz” nie widać problemów

Jeśli widzisz stronę internetową codziennie, to po czasie nie zauważasz jej wad.

Rozwiązanie: Spojrzenie zewnętrznego specjalisty oraz zebranie feedbacku od użytkowników. Odkryję niezauważalne dla pracowników firmy problemy ze stroną.

 

😝 Brak zasobów / czasu na audyt UX serwisu

Zawsze jest coś pilnego do roboty, prawda? Kto by miał czas na analizę UX strony.

Rozwiązanie: Na audyt UX poświęcę 100% swojej uwagi i tyle czasu, ile będzie potrzeba do znalezienia problemów z konwersją. A Ty możesz spokojnie skupić się na prowadzeniu biznesu.

 

😝 Brak kompetencji

Audyt UX to projekt za krótki, aby zatrudniać specjalistę na pełny etat. Z kolei osoba niewyspecjalizowana w tej dziedzinie nie gwarantuje dobrych rezultatów.

Rozwiązanie: Wchodzę, robię audyt UX, wychodzę. Nie musisz nikogo zatrudniać na stałe, a dostajesz ekspertyzę od osoby z kilkuletnim doświadczeniem.

 

😝 Efekt potwierdzenia

Człowiek jest tak skonstruowany, że szuka danych, które potwierdzą jego przypuszczenia. Cierpi na tym UX, bo wdrażane są rozwiązania, które nie są skuteczne, ale “preferowane”.

Rozwiązanie: Nie jestem emocjonalnie związany z Twoją firmą. Dostarczam obiektywną analizę i rekomendacje.

 

😝 Wdrażanie pomysłów zamiast testowania hipotez

Firmy wdrażają losowe pomysły, wymyślone podczas brainstormingu czy pod prysznicem. Przykład: “Zmieńmy przycisk na niebieski!”. To rzadko przynosi efekty.

Rozwiązanie: Otrzymujesz hipotezy oparte o dane. Przykład: 5.2% użytkowników klika w przycisk. uczestników badań użyteczności stwierdziło, że jest mało widoczny i ma niejasny tekst. Zmieńmy przycisk na większy, w kontrastowym kolorze i zmieńmy tekst na “Dodaj do koszyka”. Jeśli zwiększymy tym CTR z 5.2% do 6%, liczba transakcji wzrośnie o 15,31%”.

Audyt UX to świeże spojrzenie na Twoją stronę

Widzisz swój serwis każdego dnia. Znasz go na wylot. Zrobiłbyś zakupy w swoim sklepie internetowym z zawiązanymi oczami.

Przez to nie widzisz problemów z UX. To normalne.

Natomiast widzą je Twoi użytkownicy i przez to nie konwertują.

Słyszałeś kiedyś o pisarzu, który sam koryguje własne teksty?

Ja też nie.

Podobnie jest z oceną UX strony. Powinien jej dokonać ktoś z zewnątrz. Ktoś, kto nie jest z nią emocjonalnie związany.

Zwiększ konwersję bez dużego budżetu i długiego redesignu

Wszystko fajnie, ale nie masz budżetu na miesiące pracy grafików i programistów?

Spokojnie, nie musisz mieć.

Celem audytu UX nie jest wywrócenie do góry nogami Twojego serwisu. Chodzi o znalezienie 20% elementów odpowiedzialnych za 80% problemów z UX.

Drobne zmiany w UX mogą przynieść wzrost konwersji. Przykłady:

  • Powiększenie CTA i zmiana tekstu
  • Poprawienie czytelności opisów produktów
  • Usunięcie rozpraszających elementów (np. ruchome slidery, banery)
  • Zwiększenie widoczności istotnych informacji (np. koszt dostawy)
  • Zmiana tekstów sprzedażowych

Niektóre z tych usprawnień możesz wdrożyć bez udziału programisty.

Mój cel to wskazanie problemów łatwych do rozwiązania i przynoszących duże korzyści.

Kilka słów o mnie

Damian Rams

4 lata doświadczenia w analityce, UX i optymalizacji konwersji. 300+ przeszkolonych osób. Kilkadziesiąt razy przeprowadzony audyt UX.

Jestem autorem na zagranicznych blogach o analityce i optymalizacji konwersji.

 

Damian Rams ConversionXL Certified Optimizer Google Analytics Individual Qualified

Więcej o mnie.

Przeprowadź audyt UX mojej strony »