O kliencie

debesto.com to broker stolarki okiennej, łączący zagraniczne firmy zainteresowane zakupem produktów z polskimi producentami. Firma pozwala podmiotom spoza Polski na wyższą konkurencyjność, a rodzimym przedsiębiorstwom zapewnia napływ zagranicznych kontrahentów.

Problem

Dotychczasowa konfiguracja Google Analytics nie spełniała potrzeb działu marketingu. Kluczowy był aspekt pomiaru konwersji. Strona internetowa i landing pages generowały wiele zapytań, ale tylko część z nich była dla zespołu interesująca. 

GA nie pokazywał ważnych informacji o leadach, takich jak rozmiar firmy czy rodzaj potrzebnych produktów.

Zespół debesto potrzebował zatem szczegółowej analityki, która pozwoliłaby skuteczniej inwestować zasoby w działania marketingowe trafiające do idealnej grupy docelowej.

Potrzebny okazał się też spójny i czytelny sposób prezentacji danych. Czas to pieniądz, więc szkoda marnować go na cotygodniowe przeklikiwanie tych samych raportów w Google Analytics.

Co zrobiliśmy?

Wdrożyliśmy w kompleksowy sposób Google Analytics, uwzględniając między innymi:

  • Wymiary niestandardowe dopasowane do potrzeb biznesowych debesto
  • Cele
  • Zdarzenia (m.in. pobrania PDF, korzystanie z menu, filtrów, video, kalkulatora)
  • Grupowanie treści
  • Wyszukiwanie w witrynie
  • Oddzielne widoki dla różnych rynków

Zbudowaliśmy dashboard w Google Data Studio, łączący dane z różnych kanałów (Google Analytics, CRM, Google Ads oraz kanału YouTube).

Efekt

Uporządkowaliśmy analitykę, dzięki czemu dział marketingu może pracować skuteczniej i weryfikować efekty swoich działań.

  • Zautomatyzowane raportowanie danych dzięki dashboardowi w Google Data Studio
  • Szczegółowe dane o pozyskiwanych leadach oraz współczynniku konwersji poszczególnych formularzy (z wykorzystaniem wymiarów niestandardowych)
  • Wdrożenie mikrokonwersji pozwalających ocenić zaangażowanie w tworzone treści, takie jak regularne, branżowe rankingi produktów

Damiana – poza rzetelną, profesjonalną współpracą – cenię przede wszystkim za to, że nie tylko wie jak skonfigurować Analytics, ale rozumie dwie rzeczy: pierwsza to działanie narzędzi Google, dzięki czemu potrafi stworzyć raporty, których domyślnie nie ma. Druga to sposób, w jaki działa biznes i że cyfry z analityki mają generować większe cyfry na firmowym koncie.

Bartek Michalak, CMO i wiceprezes firmy


Potrzebujesz wsparcia w analityce internetowej? A może chcesz podnieść konwersję na stronie? Napisz do mnie.