
O kliencie
debesto.com to broker stolarki okiennej, łączący zagraniczne firmy zainteresowane zakupem produktów z polskimi producentami. Firma pozwala podmiotom spoza Polski na wyższą konkurencyjność, a rodzimym przedsiębiorstwom zapewnia napływ zagranicznych kontrahentów.
Problem
Dotychczasowa konfiguracja Google Analytics nie spełniała potrzeb działu marketingu. Kluczowy był aspekt pomiaru konwersji. Strona internetowa i landing pages generowały wiele zapytań, ale tylko część z nich była dla zespołu interesująca.
GA nie pokazywał ważnych informacji o leadach, takich jak rozmiar firmy czy rodzaj potrzebnych produktów.
Zespół debesto potrzebował zatem szczegółowej analityki, która pozwoliłaby skuteczniej inwestować zasoby w działania marketingowe trafiające do idealnej grupy docelowej.
Potrzebny okazał się też spójny i czytelny sposób prezentacji danych. Czas to pieniądz, więc szkoda marnować go na cotygodniowe przeklikiwanie tych samych raportów w Google Analytics.
Co zrobiliśmy?
Wdrożyliśmy w kompleksowy sposób Google Analytics, uwzględniając między innymi:
- Wymiary niestandardowe dopasowane do potrzeb biznesowych debesto
- Cele
- Zdarzenia (m.in. pobrania PDF, korzystanie z menu, filtrów, video, kalkulatora)
- Grupowanie treści
- Wyszukiwanie w witrynie
- Oddzielne widoki dla różnych rynków
Zbudowaliśmy dashboard w Google Data Studio, łączący dane z różnych kanałów (Google Analytics, CRM, Google Ads oraz kanału YouTube).
Efekt
Uporządkowaliśmy analitykę, dzięki czemu dział marketingu może pracować skuteczniej i weryfikować efekty swoich działań.
- Zautomatyzowane raportowanie danych dzięki dashboardowi w Google Data Studio
- Szczegółowe dane o pozyskiwanych leadach oraz współczynniku konwersji poszczególnych formularzy (z wykorzystaniem wymiarów niestandardowych)
- Wdrożenie mikrokonwersji pozwalających ocenić zaangażowanie w tworzone treści, takie jak regularne, branżowe rankingi produktów
Damiana – poza rzetelną, profesjonalną współpracą – cenię przede wszystkim za to, że nie tylko wie jak skonfigurować Analytics, ale rozumie dwie rzeczy: pierwsza to działanie narzędzi Google, dzięki czemu potrafi stworzyć raporty, których domyślnie nie ma. Druga to sposób, w jaki działa biznes i że cyfry z analityki mają generować większe cyfry na firmowym koncie.
Bartek Michalak, CMO i wiceprezes firmy
Potrzebujesz wsparcia w analityce internetowej? A może chcesz podnieść konwersję na stronie? Napisz do mnie.