Audyt Google Analytics


Dlaczego audyt Google Analytics jest istotny dla Twojej firmy?

Ponieważ 95% instalacji Google Analytics zawiera co najmniej jeden poważny błąd.

Błędy w konfiguracji = kiepskie dane = ryzyko błędów w analizach = potencjalnie szkodliwe dla biznesu decyzje.

Wyeliminowanie błędów w konfiguracji Google Analytics to fundament działania opartego o dane.

Po co przeprowadzać audyt Google Analytics?

Google Analytics to najpopularniejsze narzędzie do analityki internetowej w Polsce. To tam większość marketerów i właścicieli biznesów online sprawdza statystyki i analizuje dane.

Prawidłowo skonfigurowany Google Analytics pomaga w podejmowaniu trafnych decyzji.

Natomiast bazując na niekompletnych lub błędnych danych, ryzykujesz:

  • Nietrafione inwestycje w kampanie reklamowe
  • Promowanie produktów lub marek, które nie sprzedają się pomimo sporego ruchu
  • Koszty zakodowania niepotrzebnej funkcjonalności na stronie
  • Niepotrzebne wydatki na przebudowę serwisu
  • Obniżoną sprzedaż powodowaną przez błędy w UX, których nie jesteś w stanie wychwycić

Niestety, w większości kont Google Analytics grasują dane kiepskiej jakości.

Typowe problemy w Google Analytics, które znajduję w audytach:

🚫 Brak śledzenia konwersji.

🚫 Niepoprawnie wdrożony moduł E-commerce.

🚫 Ruch spamowy w raportach.

🚫 Kampanie reklamowe nieotagowane parametrami UTM.

🚫 Zdublowany kod śledzący na stronie (efekt: 0% współczynnik odrzuceń).

🚫 Zbędne parametry w adresach URL.

🚫 Konto niepowiązane z Google Ads i Google Search Console.

🚫 Brak danych o płatnych kampaniach (koszt, kliknięcia, wyświetlenia, CTR)

🚫 Brak przydanych metryk niestandardowych (CPL, koszt pozyskania klienta)

Wybrakowany Google Analytics nie powie Ci wiele więcej niż to, ile było wizyt na stronie. A to “trochę” za mało, aby firma mogła rosnąć dzięki danym.

Pierwszy krok do doskonale skonfigurowanego Google Analytics to audyt obecnej instalacji.

Jak przebiega projekt?

Projekt jest podzielony na 3 etapy.

  1. Rozmowa wstępna: poznaję specyfikę biznesu i strony www
  2. Przeprowadzam audyt konta Google Analytics
  3. Prezentuję wyniki audytu i kolejne kroki podczas telekonferencji

Łączny czas trwania projektu to ok. 3-4 dni.

Audyt Google Analytics jest zwykle wstępem do konfiguracji tego narzędzia.

Konfiguracja Google Analytics to oddzielny projekt, którego zakres i wycena zależą w dużej mierze od problemów znalezionych w audycie.

Ile kosztuje audyt Google Analytics?

W ramach projektu otrzymujesz:

✅ Szczegółowy i kompletny audyt Google Analytics (aż 48 elementów)

✅ Audyt Google Tag Manager (jeśli był wykorzystany do implementacji Google Analytics)

✅ Raport z audytu (PDF)

✅ Telekonferencja z omówieniem wyników audytu (~1h)

✅ GRATIS: 1h konsultacji (wartość: 350 zł netto)

Cena: 1 900 zł netto

Pytania i odpowiedzi

  1. Nie mam w ogóle skonfigurowanego Google Analytics. Czy mogę skorzystać z oferty?
    W takim wypadku pomijamy etap audytu i przechodzimy od razu do konfiguracji Google Analytics (oddzielny projekt).
  2. Co z Google Tag Manager? Czy także audytujesz to narzędzie?
    Tak. O ile tylko Google Tag Manager był wykorzystany do implementacji Google Analytics, również sprawdzam go pod kątem ewentualnych błędów.

  3. Mój Google Analytics to jeden wielki bałagan. Czy możemy go “zresetować” i rozpocząć od nowa?
    Tak, taka opcja również wchodzi w grę. Wymaga to przedyskutowania, ale jak najbardziej możemy stworzyć świeże konto, lub po prostu wyczyścić obecną konfigurację i wdrożyć całość od nowa. Wtedy również pomijamy audyt i przechodzimy od razu do konfiguracji.

Zamów audyt Google Analytics

* pole wymagane