Audyt Google Analytics
Dlaczego audyt Google Analytics jest istotny dla Twojej firmy?
Ponieważ 95% instalacji Google Analytics zawiera co najmniej jeden poważny błąd.
Błędy w konfiguracji = kiepskie dane = ryzyko błędów w analizach = potencjalnie szkodliwe dla biznesu decyzje.
Wyeliminowanie błędów w konfiguracji Google Analytics to fundament działania opartego o dane.
Po co przeprowadzać audyt Google Analytics?
Google Analytics to najpopularniejsze narzędzie do analityki internetowej w Polsce. To tam większość marketerów i właścicieli biznesów online sprawdza statystyki i analizuje dane.
Prawidłowo skonfigurowany Google Analytics pomaga w podejmowaniu trafnych decyzji.
Natomiast bazując na niekompletnych lub błędnych danych, ryzykujesz:
- Nietrafione inwestycje w kampanie reklamowe
- Promowanie produktów lub marek, które nie sprzedają się pomimo sporego ruchu
- Koszty zakodowania niepotrzebnej funkcjonalności na stronie
- Niepotrzebne wydatki na przebudowę serwisu
- Obniżoną sprzedaż powodowaną przez błędy w UX, których nie jesteś w stanie wychwycić
Niestety, w większości kont Google Analytics grasują dane kiepskiej jakości.
Typowe problemy w Google Analytics, które znajduję w audytach:
🚫 Brak śledzenia konwersji.
🚫 Niepoprawnie wdrożony moduł E-commerce.
🚫 Ruch spamowy w raportach.
🚫 Kampanie reklamowe nieotagowane parametrami UTM.
🚫 Zdublowany kod śledzący na stronie (efekt: 0% współczynnik odrzuceń).
🚫 Zbędne parametry w adresach URL.
🚫 Konto niepowiązane z Google Ads i Google Search Console.
🚫 Brak danych o płatnych kampaniach (koszt, kliknięcia, wyświetlenia, CTR)
🚫 Brak przydanych metryk niestandardowych (CPL, koszt pozyskania klienta)
Wybrakowany Google Analytics nie powie Ci wiele więcej niż to, ile było wizyt na stronie. A to “trochę” za mało, aby firma mogła rosnąć dzięki danym.
Pierwszy krok do doskonale skonfigurowanego Google Analytics to audyt obecnej instalacji.
Jak przebiega projekt?
Projekt jest podzielony na 3 etapy.
- Rozmowa wstępna: poznaję specyfikę biznesu i strony www
- Przeprowadzam audyt konta Google Analytics
- Prezentuję wyniki audytu i kolejne kroki podczas telekonferencji
Łączny czas trwania projektu to ok. 3-4 dni.
Audyt Google Analytics jest zwykle wstępem do konfiguracji tego narzędzia.
Konfiguracja Google Analytics to oddzielny projekt, którego zakres i wycena zależą w dużej mierze od problemów znalezionych w audycie.
Ile kosztuje audyt Google Analytics?
W ramach projektu otrzymujesz:
✅ Szczegółowy i kompletny audyt Google Analytics (aż 48 elementów)
✅ Audyt Google Tag Manager (jeśli był wykorzystany do implementacji Google Analytics)
✅ Raport z audytu (PDF)
✅ Telekonferencja z omówieniem wyników audytu (~1h)
✅ GRATIS: 1h konsultacji (wartość: 350 zł netto)
Cena: 1 900 zł netto
Pytania i odpowiedzi
- Nie mam w ogóle skonfigurowanego Google Analytics. Czy mogę skorzystać z oferty?
W takim wypadku pomijamy etap audytu i przechodzimy od razu do konfiguracji Google Analytics (oddzielny projekt). - Co z Google Tag Manager? Czy także audytujesz to narzędzie?
Tak. O ile tylko Google Tag Manager był wykorzystany do implementacji Google Analytics, również sprawdzam go pod kątem ewentualnych błędów. - Mój Google Analytics to jeden wielki bałagan. Czy możemy go “zresetować” i rozpocząć od nowa?
Tak, taka opcja również wchodzi w grę. Wymaga to przedyskutowania, ale jak najbardziej możemy stworzyć świeże konto, lub po prostu wyczyścić obecną konfigurację i wdrożyć całość od nowa. Wtedy również pomijamy audyt i przechodzimy od razu do konfiguracji.